De chocoladeletter is het perfecte schoencadeau. En ook heerlijk om zelf op te eten natuurlijk. Welk exemplaar leg jij in je mandje? De meeste Nederlanders gaan voor de M,S of A. Dat zou meer chocolade zijn dan de andere letters. Maar dat klopt niet.
Lees verder onder de advertentie
In opdracht van de HEMA ondervroeg Novioresearch 1048 Nederlanders over hun chocoladeletteraankopen. Een kwart van de ondervraagden zoekt niet naar de eigen voorletter, maar naar het stuk waar de meeste chocolade inzit. Alleen is die aanname niets meer dan een fabel. “Iedere letter bevat dezelfde hoeveelheid chocolade”, aldus Marry Jansen-Kin van de HEMA. Weten we dat ook weer.
Lees verder onder de advertentie
Favoriete smaak
Volgende keer misschien toch iets beter zoeken naar de eigen letter, al kan 1 op de 5 klanten die niet vinden. Dan maar zoeken naar jouw favoriete smaak, zoals 83% van de ondervraagden doet. Melk, puur, wit of toch hazelnoot. En dan is er tegenwoordig ook nog een karamel-zeezout chocoladeletter te krijgen. Ach, nog genoeg tijd om alle smaken te proeven.
Lees verder onder de advertentie
Mannen en boodschappen
Probeer je een beetje te minderen met de chocoladeletters? Stuur je man dan niet naar de supermarkt. Mannen geven namelijk gemiddeld tien tot zes euro uit aan chocoladeletters. Vrouwen maar één tot vijf euro. Al mag die van ons best zo’n karamel-zeezout letter meenemen.
Nog vóór je kind de deur uit stapt, is de emotionele “basislijn” voor de dag vaak al bepaald. Niet door een strak schema of een perfect afgevinkte routine, maar door iets anders: hoe veilig en verbonden je kind zich bij jou voelt.
Er is zo’n opvoedwijsheid die hardnekkig blijft hangen: zoals je een kind aanspreekt, zo gaat het zich ook gedragen. Geef je vertrouwen, dan groeit het. Praat je alsof het kind iets kan, dan gaat het eerder proberen om inderdaad “dat kind” te zijn.
Anouk is trotse echtgenote van Erwin en mama van vier meiden: Aurélie (11), Emeline (10), Vieve (8) en Lilou (5). In hun levendige huishouden is het soms één en al chaos, maar liefde, gelach en spontane dansfeestjes voeren steevast de boventoon. Anouk deelt vol enthousiasme haar avonturen in het ouderschap.
Er zijn van die zinnen die automatisch uit je mond rollen zodra je moeder wordt. Je hoeft er niet eens over na te denken, ze zitten ergens opgeslagen tussen de gebroken nacht en de koude koffie. Een daarvan? “Omdat ik het zeg.” Maar hoe vertrouwd die uitspraak ook voelt, hij blijkt in de praktijk minder […]
Steeds meer kinderen hebben een overvol schema, van sport en muziek tot kunst. Waar vroeger één naschoolse activiteit genoeg was, is nu bijna elke vrije minuut ingevuld. Experts spreken van FOMO-parenting.