Je zou er bijna duizelig van worden: jaarlijks geven we in Nederland zo’n 212 miljoen euro uit aan baby- en kinderproducten. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een onderzoek onder ruim 1200 ouders en toekomstige ouders.
Lees verder onder de advertentie
De meest verkochte kinderproducten zijn luiers: 85 procent van de ouders schaft deze aan. Daarna volgen autostoeltjes met 83 procent en kinderstoelen (82 procent). Kinderwagens, commodes en fietsstoeltjes worden door 79 procent van de ouders aangeschaft. Onderaan de lijst vinden staat de bakfiets met 13 procent.
Van de kinderproducten die onderzocht zijn, genereren luiers jaarlijks de hoogste omzet. Deze productgroep is goed voor een jaarlijkse omzet van 50 miljoen euro. Kort daarop volgen kinderwagens en autostoeltjes met omzetten van 44 en 41 miljoen euro. Babyfoons staan onderaan met een totale jaaromzet van 14 miljoen euro.
Voor degenen die hoopten op een derde koninklijke spruit: het lijkt erop dat prins Harry en zijn vrouw Meghan geen plannen hebben voor nog een kindje. Harry vertelt openhartig over het ouderschap.
Het griepvirus heerst en dat betekent dat je als moeder regelmatig met onverwachte momenten moet dealen. Zo ook Maartje, die haar zieke kleuter Esmée een oppepper wilde geven met een warm bad. Dat liep alleen anders dan verwacht.
Astleigh en Rowan, bekend van Married At First Sight, zijn trotse ouders geworden van een dochtertje. Het stel zit op een roze wolk, maar verbaast zich ook over een situatie: wildvreemden die zomaar je baby in de kinderwagen aanraken. Daar heeft kersverse papa Astleigh nu iets op bedacht: een baby-button.
Sommige mannen zijn geboren romanticussen, net als Ryan Gosling in The Notebook, maar bij anderen moet je een vergrootglas pakken om een vleugje romantiek te vinden. Heb jij een van de minst romantische partners?
Ein-de-lijk die perfecte oppas gevonden, kom je thuis en rent je dochter ineens alleen door de speeltuin of krijg je een ‘warm’ welkom van je kleine draak.