Een inbakerdoek was voor de onrustig slapende zoon van Malu een gouden oplossing, maar nu hij langzaam doorkrijgt hoe hij op z’n buik kan draaien, moet er worden afgebouwd.
Lees verder onder de advertentie
En daar ziet Malu als een berg tegenop…
‘Groeit als kool’
‘Vandaag gaan we het écht proberen’, roepen vriend en al ik-weet-niet-hoeveel avonden tegen elkaar. Maar steeds als Mack bezig is aan z’n laatste flesje, durven we het toch niet aan. Niet dat er bloedspoed achter zit – Mack ligt in een Sleepyhead dus ruimte om te draaien heeft-ie niet, maar dat kind groeit als kool en er kómt een dag dat hij niet meer in zijn nestje past. En ja, dan is het einde verhaal met die inbakerdoek. Ik moet er immers niet aan denken dat hij ’s nachts op z’n buikje draait en vervolgens niet meer terug kan.
Lees verder onder de advertentie
‘Cold turkey’
Al weken zoek ik daarom via internet naar verschillende manieren van afbouwen: eerst alleen tijdens de middagslaapjes los, dan één arm, dan twee of gewoon van de ene op andere nacht in een slaapzak. Zelf ben ik wel van die cold turkey-variant: geen gedoe met ritsjes en armpjes die op de een of andere manier afgekneld worden, gewoon gaan met die banaan.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe egoïstisch het ook klinkt: geen inbakerdoek betekent voor ons geen nachtrust. En dat komt op dit moment niet (lees: vrijwel nooit) goed uit. Want óf we hebben een drukke week voor de boeg, óf Mack is verkouden, óf een van ons is ziek… Nou ja, ga zo maar door.
Lees verder onder de advertentie
‘Wat moet, dat moet’
Maar wat moet, dat moet, dus sinds een paar dagen hebben we besloten dat Mack vanaf morgen echt zonder doek gaat slapen. Ik probeer mezelf en vriend wat moed in te spreken (‘Wie weet vindt hij z’n duim en hoeven we niet meer om de haverklap die speen erin te duwen’ (?)), maar ik ben bang dat dit te mooi is om waar te zijn. Ach ja, wie weet…
Lees verder onder de advertentie
Malu Pesulima is webredacteur bij Kek Mama en woont samen met Romano. Zoon Mack is inmiddels zes maanden oud.
Sinds de verhuizing naar Spanje heeft de familie Jelies allesbehalve stilgezeten. Inmiddels wonen ze alweer bijna drie jaar in Pinoso, waar ze hun leven opnieuw hebben opgebouwd. Naast het genieten van het Spaanse leven zijn ze ook druk bezig met een nieuw project: een eigen winkel.
Het superpopulaire programma Een Huis Vol is terug met een emigratiespecial. Daarin zien we hoe de familie Jelies en de familie Kraan hun geluk zoeken in het buitenland. Janneke en Johan Jelies verhuizen daarbij met hun negen kinderen naar Spanje.
Zo zit het met de centen bij andere gezinnen. Wat komt erin? Wat gaat eruit? En blijft er nog iets over? In Banksaldo delen ouders hun maandelijkse inkomsten en uitgaven. Want laten we eerlijk zijn: zijn we niet allemaal een beetje benieuwd hoe anderen het doen? Deze week het banksaldo van Sophie (42), samen met […]
Lange tijd bleef er onduidelijkheid over een incident waarover verschillende verhalen rondgingen. Nu vertelt Marieke Elsinga zelf wat er precies gebeurde tijdens het auto-ongeluk, waardoor ze tijdelijk niet op de radio te horen was.
Het Spaanse avontuur van de familie Jelies blijft nieuwe hoofdstukken opleveren. Terwijl het gezin druk bezig is met het leven onder de Spaanse zon, werden ze deze week zelfs twee keer verrast.
Soms zit achter een ogenschijnlijk vanzelfsprekend gezinsverhaal een traject waarbij veel meer komt kijken dan je van buiten ziet. André Hazes deelt in zijn podcast openhartig hoe de komst van zijn zoon Dré niet vanzelf ging, maar het resultaat was van een bewust medisch traject dat hij samen met Monique Westenberg doorliep.