kiwi-met-schil-eten

Grote kans dat jij je kiwi uitlepelt, maar toch is die schil supergezond. Waarom? StyleToday vertelt het je.

  1. Het jasje van de vrucht bevat enorm veel vezels. Deze zijn belangrijk voor je spijsvertering, waardoor je ook gemakkelijker op gewicht kunt blijven.
  2. Van alle vruchten bevat een kiwi met schil de meeste vitamine C. Daarnaast is de vrucht ook rijk aan vitamine B en vitamine E.
  3. Door de vezels, zal het eten van een kiwi (inclusief het jasje) je sneller een voldaan gevoel geven. Ook handig als afvallen één van je goede voornemens is.
  4. Daarnaast hebben de hoeveelheid vezels een gunstig effect op het cholesterolgehalte, waarmee we het risico op hart-en vaatziekten wordt verlaagd.

 

More content below the advertising

Lees ook
Zo maak je van je kind een gezonde eter >

 

Gele kiwi

Durf je het niet aan om de harige schil te eten? Tip: probeer het eerst met een gele kiwi, deze heeft namelijk minder haartjes. Wat je ook kunt doen: de haartjes van de groene kiwi afborstelen. Maar vergeet de kiwi niet af te spoelen voordat je 'm eet.

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >