smoothies recepten
Beeld: Shutterstock

Smoothies zijn gezond, lekker en je kunt er eindeloze variaties mee maken. Daarom op een rij: 7 heerlijke smoothierecepten die je een keer geprobeerd moet hebben.

Mango en banaan

Een simpele maar lekkere smoothie, die ook je kind in no time zal opslurpen. Wat je nodig hebt? Een citroen, banaan, mango en wat melk. Het stappenplan lees je hier.

Article continues after the ad

 

Aardbeien en sinaasappel

Nu de zomerkoninkjes weer volop verkrijgbaar zijn, mag een aardbeiensmoothie in dit lijstje niet ontbreken. Deze variant maak je in een handomdraai: voeg wat suiker, sinaasappelsap en ijsblokjes toe en klaar ben je.

 

Avocado 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

-AVOCADO SMOOTHIEBOWL- Je kunt je dag niet beter beginnen dan met een mooie, goedgevulde smoothiebowl. Wij maakten deze heerlijke versie met avocado, spinazie, banaan & ananas. Een kommetje vol vitamines. Hier mee kun je deze zondag zeker weten aan! Wat zijn jullie plannen? Ik ga zo lekker sporten en vanmiddag hebben wij een nieuwjaarsreceptie bij de voetbal. Dat wordt gezellig! Fijne zondag allemaal 🤗 _ Recept vinden jullie in de bio/profiel -> @dekokendezussen . . . . . . #foodgasm #foodporn #foodies #foodpic #yummy #delicious #lekkereten #homemade #inmykitchen #imsomartha #easyrecipes #recipeshare #instagood #foodblogger #tasty #watetenwevandaag #foodblogfeed #foodoftheday #goodfood #smoothie #smoothiebowl #avocado #healthyfood #healthylifestyle #gezondeten #gezondontbijt #banana #kiwi #avocadosmoothie _ https://www.dekokendezussen.nl/recepten/avocado-smoothiebowl/

Een bericht gedeeld door De Kokende Zussen (@dekokendezussen) op

Avocado wordt vaak gebruikt om een smoothie mee te maken, want het is supergezond. Om er nog een grotere vitaminebom van te maken voeg je spinazie, banaan en ananas toe. Tip: serveer 'm niet in een glas, maar eens in een kom, zoals hier.
 

Lees ook:
Video: zo blijft je drankje extra lang koud >

 

Spinazie, banaan en appel

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Smoothie spinazie, banaan en appel . *** Kijk voor het recept op mijn website recepten.ninja #linkinbio *** . Ik probeer tegenwoordig wat gezonder te ontbijten. Vroeger at ik regelmatig een cracker met roomboter en beleg. Tegenwoordig wissel ik dat steeds vaker in voor gezonde smoothies. Ook vers fruit met kwark is nu één van mijn favorieten. Helemaal geen straf! Maar het vergt wel even een andere mindset. Ik had nog wat spinazie over van Jamie Oliver’s San Fran quinoa salade die ik onlangs maakte. Daarom bedacht ik om deze smoothie spinazie, banaan met appel te maken. Naast het fruit zit er ook magere kwark, geroosterde sesamzaadjes en appelsap in. Voor de appelsap gebruik ik zelf graag biologische appelsap. Als je het nog gezonder wil maken, laat dan de appelsap weg. Vervangen kan met water. Het wordt er wel iets minder lekker van vind ik. De sesamzaadjes geven de smoothie een lekkere nootachtige smaak. Op internet worden de zaadjes ook allerlei gezonde eigenschappen toegedicht. Of dat klopt mogen jullie zelf beoordelen. 🤗 In ieder geval kan je volgens mij niet fout gaan met deze smoothie. Er zit groente en fruit in. Dat helpt met het halen van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Je hoeft niet bang te zijn dat de spinazie overheerst. De smoothie is vooral lekker zoet. Calorieën zitten er ook al niet veel in. Verantwoord genieten dus! #watetenwevandaag #eetsmakelijk #homemade #eten #instafood #koken #eten #lekkereten #gezondeten #recepten #recept #hobbykok #smakelijk #makkelijkerecepten #smoothie #spinachsmoothie #spinazie #spinaziesmoothie #ontbijt #ontbijtje #banaan #sesameseeds #sesamzaadjes #appel #appelsap #smoothierecept

Een bericht gedeeld door Recepten Ninja (@receptenninja) op

Een onverwachte combinatie, maar groenten en fruit gaan in deze smoothie prima samen. Hij is lekker zoet en door de sesamzaadjes een tikje nootachtig. Het recept vind je hier.

 

Pindakaas

Oké, niet supergezond, maar wel goddelijk lekker, deze smoothie met pindakaas, banaan en chocola. Het recept is voor twee personen, maar maak gerust een dubbele hoeveelheid. Want de rest van het gezin wil hier absoluut van meegenieten.

 

Bosvruchten

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

🍇Bosvruchten smoothie met bamboe rietjes! 💚Wij zijn gek op smoothie's en delen graag lekkere recepten voor de warme quarantaine dagen 🍇Bosvruchten smoothie🍇 Ingrediënten: - 100gr blauwe bessen - 75gr frambozen - 1 banaan - 1 eetl citroen - 2 eetl honing - 1 eetl lijnzaad (optioneel) - 150ml magere yoghurt Materialen: - Blender Bereidingswijze: - Doe alle ingrediënten in een blender en mix fijn. Giet de smoothie in een glas en garneer eventueel met een blaadje munt en/of blauwe bessen. Ook lekker met aardbeien of bevroren fruit. Ik hoop dat jullie de smoothie lekker vinden, laag het ons weten😊 #smoothie #bosvruchtensmoothie #smoothies #recepten #smoothierecepten #bamboe #bamboerietjes #rietjes #duurzaam #duurzamerietjes #herbruikbarerietjes #lekkeresmoothie #rvsrietjes #roestvrijstalenrietjes #papierenrietjes #imnotplastic #fruit #gezond #gezondesmoothie

Een bericht gedeeld door Duurzame-rietjes🌱Milieubewust (@duurzamerietjes) op

Alleen al vanwege de prachtige kleur moet je deze smoothie een keer gemaakt hebben. En omdat-ie supergezond is, natuurlijk. Het recept vind je in de insta-post.

 

Spruitjes

Ja, je leest het goed: een smootie met spruitjes. Voor de echte smoothieliefhebbers die de bekende smaken nu wel kennen. Hier lees je hoe je 'm maakt.

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of neem een abonnement >