Vandaag is het Internationale Familiedag, waar de liefde voor onze dierbaren centraal staat. En laat familie nu net een steeds essentiëler deel van onze Nederlandse identiteit vormen.
Lees verder onder de advertentie
Graadmeter voor onze identiteit
Vooral bij Gen Z, waar familie naast nationaliteit, werk en hobby’s wordt gepositioneerd als een van de kernaspecten van het leven. Bijna de helft van Gen Z gelooft zelfs dat quality time met familie bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Ondanks deze overtuiging blijkt meer dan de helft (55 procent) van hen niet tevreden te zijn met hun familierelatie.
“Als we familie als belangrijkste graadmeter voor onze identiteit hanteren, maar ondertussen jongeren niet tevreden zijn met hun familierelatie, dan moeten we daar met elkaar verandering in brengen”, zegt René Froger. Daarom slaan de Frogers, als een van de meest karakteristieke Nederlandse families, de handen ineen met het geliefde koekmerk LU om de ‘FamiLU’ dag te introduceren.
Want wat is een bezoek aan familie zonder een dampende kop koffie of thee en de befaamde koekrommel? Gezien het feit dat driekwart van de Nederlanders, meer dan in enig ander Europees land, sneller toegeeft aan het genieten van lekkernijen in het gezelschap van familie, was de connectie met het koekmerk LU snel gelegd. Aangezien elke familie en ieder familielid uniek is, heeft ook elk lid zijn of haar favoriete koekje. En LU heeft ze allemaal, waardoor het families samenbrengt. Vooral tijdens een FamiLU dag.
Een dag, avond of middag die je volledig naar eigen wens kunt invullen, waar en met wie je maar wilt. Het draait allemaal om het koesteren van familiemomenten, die vaak zeldzaam zijn maar daarom des te waardevoller. De familie Froger hoopt met dit initiatief iedereen aan te sporen om familiemomenten te omarmen.
Natasja is dan ook blij met het initiatief: “FamiLU dag kan helemaal zelf ingevuld worden, waar, wanneer en met wie je wilt. Iedere dag kan in feite een FamiLU dag zijn. Het draait vooral om met elkaar magische familiemomenten-en relaties te koesteren”. “Absoluut”, vervolgt René. “Kijk naar ons gezin! We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we goed voor elkaar blijven zorgen. Dan is alles koek en ei”.
Lees verder onder de advertentie
In ons Kek Mama magazine lees je de mooiste verhalen, herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts € 29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Voor drukke gezinnen is een zorgeloze vakantie goud waard. Lorna koos daarom voor een volledig georganiseerde vakantie: wensenlijstje inleveren, koffers pakken en gáán. Maar hoe zorgvuldig ook geregeld, kwam er toch een verrassing om de hoek kijken die ze niet had zien aankomen…
Je hoopt dat je kind nooit gepest wordt. Maar ook niet dat het je eigen kind is die pest. Deze vader vertelt over precies zo’n situatie met zijn 11-jarige zoon. En zijn aanpak is er eentje waar veel ouders wat van kunnen leren.
Toen Rianne (29) voor het eerst van haar vriendengroep moeder werd, had ze niet verwacht dat dit zo’n grote impact zou hebben op de band met haar hechte groep vriendinnen. Toch is de vriendschap drastisch veranderd.
Nu de meivakantie achter de rug is, gaat het snel: nog maar twee maanden en dan begint de zomervakantie. Gaan jullie dit jaar voor weekje zon, zee en strand in Spanje of met de auto naar Zeeland? De eerste vraag die opborrelt bij het zoeken naar een vakantie is vaak: wat mag het kosten?
Ze zeggen weleens dat dochters vaak echte papa’s meisjes zijn. En dat zie je soms ook: hoe ze hem aankijken, hoe ze precies dezelfde grap maken als hij, of hoe ze net zo fel kunnen reageren als papa als de wifi eruit ligt.