lustopwekkend-voedsel

Is de spanning in jullie relatie door alle huilbuien, peuterperikelen en vieze luiers ver te zoeken? Probeer dit lustopwekkende voedsel eens: wie weet zorgt dit voor een onvergetelijke Valentijnsdag.

1. Knoflook


Misschien niet geweldig tijdens een intieme zoensessie, maar dat moet-ie dan maar voor lief nemen. In knoflook zitten zwavelhoudende stoffen en anti-oxidanten en deze hebben allebei een stimulerende en opwekkende werking. Nog een pluspunt: knoflook zorgt voor een betere bloedcicrulatie, dus eh... Meer hoeven we niet uit te leggen.
 

More content below the advertising

2. Oesters


Uiteráárd. Door de hoge concentratie fosfor zijn oesters zo lustopwekkend als wat. Daarnaast zijn ze ook nog eens licht verteerbaar en hierdoor perfect als je nog een lange, vermoeiende nacht gepland hebt. 
 

3. Watermeloen


Het eten van watermeloen maakt (zeggen onderzoekers) stoffen in je vrij die hetzelfde effect op je hebben als viagra. Nou, da's duidelijk.

 

Lees ook
Bel de oppas maar: 12x romantische steden voor jou en je partner  >

 

4. Pure chocolade


Pure chocola is niet alleen libidoverhogend, maar wetenschappers van het Universiteitsziekenhuis van Keulen hebben aangetoond dat zo'n donkere reep ook een hoge bloeddruk vermindert. Gevolg: een nog hoger libido.
 

5. Asperges


Ze dragen niet voor niks de bijnaam ‘wit goud’: asparagiczuur is een wondermiddel. Het bestrijdt vermoeidheid (heel handig) en ook zijn asperges rijk aan kalium, fosfor en calcium, stoffen die verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van je energieniveau. 
 

6. Selderij

Om optimaal van dit voedsel te profiteren, kun je selderij het beste rauw eten. Selderij zorgt voor een toename van androsteron, een mannelijk hormoon dat vrouwen opwindt. 
 

7. Tomaten

Mix wat vermalen tomaten met basilicum en laat je man dit (in kleine slokjes) opdrinken. Want? Het velletje van een tomaat bevat lycopeen, een kleurstof die essentieel is voor een gezond prostaat.
 

8. Bananen

Bananen bevatten veel kalium, magnesium en vitamine B. Deze stoffen geven je lichaam meer energie en daarom worden bananen ook vaak gegeten voor het sporten. Bananen hebben ook het Bromelia Enzym, dat het mannelijke libido verhoogt. En da's fijn.

 

9. Avocado 

Deze superfood is naast heel gezond ook nog lustopwekkend door de hoge concentratie foliumzuren. Daarnaast bevat de vrucht vitamine B6, een vitamine die hormoonregulerend werkt en je een energieboost geeft.

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >
apps-mannen-met-humor

Mannen. Hoewel je ze na de zoveelste vieze sok op de badkamervloer soms liever achter het behang plakt, zijn ze toch ook wel heel erg grappig. Dat bewijzen deze apps maar weer.

Hij heeft nog gelijk ook.

More content below the advertising

 

Grapjas.

 

 

Mogen ze hem ook gelijk meenemen.

 

 

Lees ook
Lollige video: dit gebeurt er als mannen een babyshower organiseren >

 

En bedankt.

 

Vast een (mannen)griepje.

 

 

Allebei, graag.

 

 

Ah, vandáár joh...

 

'Every king needs a throne...'

 

Bron: BuzzFeed

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >
relatieproblemen overleefd
Beeld: Pexels

Het zou zomaar kunnen dat je je een huissloof voelt en baalt van je seksleven, de ruzies en het gedoe. Dan is één ding zeker: tijd om je relatie te redden, al dan niet met hulp van een therapeut.

Marieke (44, moeder van drie kinderen van 14, 12 en 8) vond niet dat ze in relatietherapie moest, maar dat ze aan zichzelf moest gaan werken. Ze heeft sinds vier jaar een latrelatie met Tim.

More content below the advertising

“Vorige winter zei Tim: ‘Je doet me zo vaak pijn, ik weet niet hoe lang ik dat nog volhoud.’ Ik schrok me rot. Ik wil hem helemaal niet kwijt. Met Tim kan ik lachen, huilen, praten, vrijen, alles. Hij is lief en heeft kanten van mij gezien die anderen nog nooit hebben gezien. En toch was ik wéér in hetzelfde patroon vervallen als in mijn vorige relaties. Dat moest stoppen. Daarom ben ik de cursus ‘Liefdevol leven’ van relatiecoach Carolien Franssen gaan volgen. 

Vechten, dat is wat ik doe in relaties. Ik weet altijd wel iets te vinden wat niet deugt, waar ik kritiek op kan hebben en ruzie over kan maken. Een voorbeeld: vorig jaar had ik een peesontsteking aan mijn arm. Dat was zo pijnlijk dat ik morfine kreeg om te kunnen slapen. Midden in de nacht belde ik Tim omdat ik wilde dat hij kwam. Dat ging niet: hij had de hele avond gewerkt in zijn restaurant en was zo moe dat hij het te gevaarlijk vond om te rijden. Ik heb een enorme scène geschopt, zitten huilen en schreeuwen aan de telefoon. Gedreigd het uit te maken: ‘Als jij me nu in de steek laat, hoeft het niet meer van mij’. 
 

Ik begreep het zelf ook niet

Na zo’n uitbarsting probeer ik het weer goed te maken, maar dat is een hele klus, want Tim voelt zich natuurlijk diep gekwetst. Die pijn van Tim vond ik lastig. Ergens vond ik mijn woede namelijk terecht. Snapte hij niet dat het een normale reactie vanuit míjn pijn was? Toch begreep ik het ergens zelf ook niet. Ik had niet de regie over dat gedrag, het gebeurde gewoon. Voor ik er erg in had, flapte ik er van alles uit. 

De cursus bestond uit vijf sessies; er deden nog vier andere vrouwen aan mee. Elke keer brachten we iets in waarmee we vastliepen. Caroline benaderde het probleem systemisch, ze keek om te beginnen naar het gezin waarin ik ben opgegroeid. Daar ligt immers de basis van wat je hebt geleerd over de liefde. Ze zette poppetjes in een bepaalde opstelling: bijvoorbeeld van elkaar af gedraaid of juist niet. Ook zette ze stereotypen van mezelf neer, bijvoorbeeld agressief, lui of meegaand. 

Nu pas zie ik hoe mijn jeugd doorwerkt in mijn relaties. Het ontbrak mij als kind aan warmte en empathie, mijn ouders waren niet in staat mij dat te geven. Daardoor dacht ik onbewust: ik doe het wel alleen. Ik liep eens een hersenschudding op bij een balspel, en dat heb ik thuis gewoon niet verteld. Zo van: laat ik mijn ouders hiermee maar niet lastigvallen. Wanneer ik me kwetsbaar voel in mijn relatie, probeer ik mezelf te beschermen door agressief te reageren. Dat inzicht is mijn redding. Het helpt me anders te reageren.
 

Lees ook
Lachen om relatieproblemen: 'Co-ouderschap is stukken duurder, hoor' >

 

Steeds beter

Als ik nu de neiging voel in de aanval te gaan, spreek ik mezelf toe: stop. Wat is er met míj aan de hand op dit moment? Wat heb ik nodig? Kan ik dat tegen Tim zeggen? Het lukt me steeds beter. Ik had deze week bijvoorbeeld een paar pittige dagen achter de rug met mijn dochter toen Tim vertelde dat hij een ruzietje had gehad met zijn zoontje. Ineens kookte ik vanbinnen: hoe kun jij over zoiets kleins zeuren, weet je wel wat ík allemaal heb doorstaan? 

Als ik alleen ben, ben ik de sterke en vrolijke moeder, maar als Tim komt, stort ik in. Ik weet nu dat ik op zo’n moment zacht moet blijven, in plaats van in de aanval te gaan – anders gaan we weer met knallende ruzie uit elkaar. Dus ik zei tegen Tim: ‘Ik heb zulke heftige dingen meegemaakt de afgelopen dagen. Nu ik jou zie, komt alle opgekropte spanning los.’ Dan maakt hij een grapje, slaat zijn armen om me heen en laat me even uithuilen. Zo werkt het dus.

Het gaat met stapjes, ik ben er nog niet, maar het is fijn om te zien dat ik kan beïnvloeden hoe een ander zich opstelt. Ik krijg de warmte en liefde waarnaar ik verlang, als ik Tim maar de kans geef.”
 

Dit artikel heeft eerder in Kek Mama gestaan.

 

 

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >