zo-voorkom-je-januari-dip

De kerstdiners, nieuwjaarsborrels en familieaangelegenheden zijn voorbij en die sugar rush is eindelijk uitgewerkt bij je kind. Lekker, zou je denken, maar dan is daar ineens die beruchte januari-dip. Geen nood: met deze tips voorkom je 'm.

Ga sporten

Gooi die jaarlijkse smoezen overboord en probeer dat goede voornemen nu echt waar te maken. En nee, vlieg niet in een vlaag van verstandsverbijstering naar de sportschool om een abonnement aan te schaffen, maar begin klein. Met deze thuissporten, bijvoorbeeld. Merk je dat je in het ritme zit? Dan kun je eens gaan denken aan een intensievere sport. Van fietsen en wandklimmen tot paaldansen of duiken: er zijn mogelijkheden genoeg. En als jij er energie uithaalt, kost het ook geen moeite om het vol te houden.

Article continues after the ad

 

Plan je volgende vakantie

Als je weet dat je over een maand of drie met je snufferd in een zonnig oord zit, ga je al fluitend die koude dagen tegemoet. Nog geen idee waar jullie naartoe gaan? Deze vakantiebestemmingen zijn geweldig met kinderen.

 

Lees ook
Wijn is gezond en kaaseters leven langer: 8 feitjes waar je blij van wordt >

 

Shop in de sale

Dit keer niet voor je kinderen, maar lekker voor jezelf. Eind januari wordt er gestrooid met korting, dus heb nog even geduld en wacht tot het laatste moment om alles voor een prikkie te krijgen. Tip: ga vooral niet naar de winkel, maar struin internet af. Van die drukte (en rommel) wordt jouw januari-dip immers alleen maar heviger.

 

Neem een momentje voor jezelf

Een dagje sauna, een lekkere high tea (zonder kind maar met vriendinnen) of een romantische stedentrip met je partner: gun jezelf ook eens een pleziertje. Word je een leuker mens van en wedden dat het hierdoor zo februari is? 

 

Drink wijn

In deze fijne fijnbars. Of gewoon thuis op de bank als je kinderen in bed liggen, voor de scherpe randjes ;).

 

Meer Kek Mama? Volg ons op Facebook >