In dit bericht op Scary Mommy wil moeder Melissa Fenton zwangere vrouwen waarschuwen: laat je niet beïnvloeden door de mening van een ander.
Lees verder onder de advertentie
Want social media staat vol met mensen die het denken beter te weten – iets wat in de tijd dat zij zwanger was (twintig jaar geleden) niet voorkwam.
‘Zes weken borstvoeding? Slappeling’
‘Iedere moeder wordt tegenwoordig onder een verstikkende microscoop gelegd’, schrijft Melissa. ‘Ben je veel aangekomen tijdens je bevalling? Die kilo’s zal je nooit kwijtraken. En is je kind geboren middels een keizersnede? Dan heeft je lichaam gefaald. Heb je slechts zes weken borstvoeding gegeven? Dan ben je een slappeling. Geef je macaroni met kaas? Dan vergiftig je je kind. Ga je weer aan het werk? Kan je niet maken. En stop je juist met werken? Dan heb je geen ambitie.’
En zo kan Melissa nog wel even doorgaan. Wat ze dan ook tegen kersverse moeders wil zeggen: ‘Trek je er niets van aan. Het is jouw kind. Jouw peuter, jouw jong volwassene en jouw student. Niet van de maatschappij, niet van social media of van een of andere ouderstudie.
Vriendschap en opvoeden: twee onderwerpen waar je maar beter een beetje soepel in kunt zijn. Want iedereen doet het anders – en dat is helemaal oké. Toch? Totdat blijkt dat jouw beste vriendin er stiekem heel anders over denkt…
Sara (37) was er klaar mee dat de mental load altijd op haar bordje kwam zonder enige waardering en dus besloot ze het een week aan haar man Daan over te laten.
Denise (45) had een relatie met een twaalf jaar jongere man toen ze op haar 38ste werd overvallen door een niet te stuiten kinderwens. Inmiddels is dochter Isabeau zes. Ze ziet haar vader één zondag per maand.
Olympisch schaatskampioen Irene Schouten werd een half jaar geleden moeder van haar zoontje Dirk. Inmiddels zit ze op een roze wolk, maar haar zwangerschap was allesbehalve rooskleurig.
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? Serieus?! In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.
Kruidvat viert moederdag met een aanbieding voor… wasmiddel? Jep, je leest het goed. ‘Cadeautip voor Moederdag’ stond er doodleuk boven een knalgele actiepagina vol flacons Ariel. En dat als moederdagcadeau valt verkeerd bij moeders in het hele land.