Vanaf het moment dat we een plusje zien op onze zwangerschapstest, duiken we massaal het internet op om kinderspullen aan te schaffen. Dat blijkt uit onderzoek van First Time Mums.

Het meest zoeken we naar fotoboeken, geboortekaartjes en vakanties (53%), maar ook informatieve websites doen het goed met 42%. 

More content below the advertising

Voor veel vrouwen is een zus, moeder of tante een belangrijke bron als het gaat om inspiratie voor dagtripjes (51%), voor de goede keuze voor een kinderdagverblijf is dat 50% en voor babyvoeding 48%. Of we meer of minder gaan werken overlegt 48% met mensen die dicht bij ze staan.

Voor informatie over kinderwagens en kinderkamers kijkt 17% in een magazine. Tien procent vindt een magazine ook voor voedingssupplementen erg handig.

Winkelen

Dat we het leuk vinden om naar de stad te gaan om allerlei spullen te kopen, wisten we al. Maar wie beslist er dan wat er gekocht wordt? Vooral bij het kopen van kleding en verzorgingsproducten beslissen vrouwen zelf. De kinderwagen, autostoel, kinderkamer en gezinsauto zijn lastiger. Daarover beslissen we het liefst met z'n tweeën.

Waar letten we op als we iets nieuws kopen? Natuurlijk op de prijs. Maar ook design is belangrijk. Bij kleding, geboortekaartjes en de kinderkamer geeft design zelfs de doorslag. Bij schoolkeuze en dagtripjes vinden we onze eigen ervaringen het belangrijkst.

Vakantie boeken

Een maand na de bevalling kijken vier van de tien vrouwen alweer uit naar een vakantie. De maand erna zijn dat er nog meer. Moeders boeken voornamelijk hun vakantie in januari of februari. Dat doen ze voor de periode mei tot en met augustus. We gaan dan het liefst op zonvakantie in Europa (43%) of een weekend weg in eigen land (28%). De eisen die wij stellen aan een vakantie: veilig voor de kinderen, aanwezigheid van een zwembad en een acceptabele reisafstand.

Aan dit onderzoek deden 5.700 vrouwen mee.

Bron: First Time Mums