Moeders met deze sterrenbeelden shoppen veel teveel voor hun kinderen
Jij hebt geen reden nodig om je kind te verwennen met het nieuwste van het nieuwste. Herkenbaar? Moeders met deze sterrenbeelden shoppen wel heel veel voor hun kinderen.
Lotte Ditzel (37), heeft een vriend, samen hebben ze twee zonen (2 en 4 jaar). Lotte is eigenaar van matchmaking bureau DTNG, ze is later dit jaar te zien als matchmaking expert in een Videoland-programma.
“Op mijn dertigste belandde ik, na een verbroken relatie, op de datingmarkt. Leuk, dacht ik nog, knappe mannen swipen. Dat swipen was aardig, maar de chats vond ik tenenkrommend. ‘Hé, hoe is het, hoe is je dag?’ Liever sprak ik af om te ontdekken of de klik er was. Ook dat bleek niet ideaal, want singles maken hun profiel vaak mooier dan de werkelijkheid. Door foto’s van vroeger te gebruiken. Door info achterwege te laten, bijvoorbeeld over kinderen. Door te liegen over hun lengte. Dat laatste ontdekte ik toen ik, met mijn 1.81 meter, uittorende boven de man die 1.90 meter beweerde te zijn maar amper 1.65 meter haalde.
Lees ook – ‘Dankzij Tinder kreeg ik een compleet nieuw leven’ >
De datingmarkt ervoer ik al snel als vermoeiend. Helemaal toen ik mijn dates besprak met vriendinnen en bleek dat zij diezelfde mannen ook al hadden gedatet. Het voelde inwisselbaar en kansloos. In New York en Londen is het al tijden normaal om met een matchmaker in zee te gaan. Met mijn date-hel in het achterhoofd bedacht ik dat er ook in Amsterdam behoefte moest zijn aan serieuze relatiebemiddeling. Dat bestond wel, maar had een stoffig imago. Daarom richtte ik zes jaar geleden DTNG, ‘dating’ zonder klinkers, op. De eerste tijd was het hard werken om de database te vullen, maar intussen staat die vol met leuke singles. We werken nu landelijk en ik heb vijf matchmakers in dienst, waaronder mijn vader die de 65+ers begeleidt. Onze oudste klant is 83 en heeft net de liefde weer gevonden. Zo zijn er vele succesverhalen van relaties en baby’s. In de klas van mijn oudste mochten ouders over hun beroep vertellen. Ik las een verhaal voor over kikker die verliefd werd en vertelde dat ik zorg dat mensen verliefd worden.
In mijn werk is een lesje hoffelijkheid belangrijk. Het is mijn missie om de Nederlandse man wat hoffelijker te maken: schuif een stoel aan bij een date, geef een compliment, kies de wijn uit en neem níet die halflege fles wijn uit je koelkast mee als cadeau – waar gebeurd. Zie, er is dus nog werk aan de winkel.” Dit artikel staat in de Kek Mama Liefdesspecial 2022. Wil je nog meer mooie en herkenbare verhalen van mede-mama’s lezen? Neem nu een abonnement en ontvang Kek Mama elke maand als eerst op jouw deurmat.