BN'er-moeders op Instagram
Beeld: 123RF

Van familiefoto's en zwemles tot buikdansen op straat: deze bekende moeders waren er op Instagram maar druk mee. Wij hebben de leukste Instagramposts van BN'er-moeders van afgelopen week voor je op een rij gezet.

Prachtig

 

Tijd voor zwemles

 

??‍♀️zwemles! ?

Een bericht gedeeld door Nicolette Kluijver (@nicolettekluijver_) op

 

Genieten op de piste

 

Voor alle vrouwen

 

Sinds dat ik moeder ben heb ik nog zó veel meer respect gekregen voor vrouwen. Helaas heb ik ook pas sinds het moederschap ervaren hoe veel vooroordelen, commentaar en discussies er zijn van vrouwen tegen vrouwen. Over wie beter is, de werkende moeder of huismoeder. Over moeders die te negatief of te positief zouden zijn. Over moeders die te snel of jong zwanger worden of juist niet. Over moeders die hun kroost vaccineren of juist niet. Over moeders die baby's krijgen uit hun eigen buik vs. moeders die daar de buik van een ander voor gebruiken. Over wat dé manier van opvoeden is. Over moeders die te snel flesvoeding geven of te lang borst. En over wáár ze dan precies voeden. Over moeders die perse natuurlijk willen bevallen, of perse met medische hulp. Tot aan felle discussies over hoe je je kind moet vervoeren - draagzak of buggy - en wát voor eentje dan. Zelden heb ik zo vaak gedacht: hoezo kunnen vrouwen elkaar niet gewoon steunen? Juist dit jaar heeft me doen beseffen dat elke moeder zo f*cking hard haar best doet. Op háár manier. We maken allemaal fouten, we leren en we groeien. Dit proces maakt ons allemaal met vlagen onzeker en kwetsbaar. Als we dan ergens profijt van hebben is het de steun van een ander, niet de kritiek. En daarom ben ik op een dag als vandaag extra trots op alle vrouwen die ik andere vrouwen zie supporten. Vrouwen die het voor een ander opnemen, steunen, inspireren en motiveren. Uiteindelijk is er niets sterker dan vrouwen die andere vrouwen de vrijheid kunnen geven keuzes te maken die zij wellicht niet altijd zelf zouden maken. Here's to strong woman: may we know them, may we be them, may we raise them! Happy International Womansday! ??? #internationalevrouwendag #sisterhood

Een bericht gedeeld door Kelly Weekers (@kelly_weekers) op

 

Dus wij komen bij jou eten, Miljuschka?

 

Geweldige familiefoto

 

Ik ga wel lekker op dit kiekje.

Een bericht gedeeld door Mndg & Dondg 16:00 new video (@nienkeplas) op

 

Goed geregeld

 

Gewoon even een privé chauffeur geregeld! Goed bekeken toch? @marq_laurenz

Een bericht gedeeld door Bobbi Eden (@bobbieden) op

 

Kon het elke dag maar 'Annie Day' zijn...

 

Gooi de heupen los

 

❤️

Een bericht gedeeld door Carice van Houten (@leavecaricealone) op


 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >

tips-gewichtscoach-afvallen-niet

Door die schappen vol met pepernoten en kerstkransen ben je waarschijnlijk nog lang niet bezig met de nieuwjaarsvoornemens. Hoeft ook niet, maar mócht je je op 1 januari toch bedenken, dan heb je ongetwijfeld wat aan deze tips van gewichtscoach Mieke Kosters.

1. Leef niet volgens de regels van een ander


Je eetpatroon van de ene op andere dag omgooien? Echt. Niet. Doen. Dit houdt niemand vol. De kans dat je na een paar dagen weer in je oude patroon valt, is groot. Afvallen gaat in kleine stappen: luisteren naar je lichaam, eigen keuzes maken. Dus niet opeens gaan leven volgens de regels van een ander. Of dat nu Sonja Bakker, Fajah Lourens of Rens Kroes is. Blindelings anderen volgen, doe je alleen maar tijdelijk. Daar gelooft Mieke niet in: "Je moet in jouw huidige leven, met de dingen die jij lekker vindt en die bij jouw gezinssituatie passen, een manier zoeken om in balans te blijven", legt ze uit. "Je hebt simpelweg drie knoppen om aan te draaien: ‘meer bewegen', ‘minder eten' en ’snelheid van afvallen'. Zorg dat je deze drie factoren in een evenwicht brengt waarmee je tevreden afvalt, eet en beweegt. Dát werkt. En dan hoef je nooit apart te eten van je gezin en eet je nog steeds de dingen die jij lekker vindt."
 

Lees ook
5 steengoede afvaltips voor de laatste 5 kilo

 

 

2. Laat lekkere dingen niet altijd staan


Bijna elk dieet draait om wat je allemaal níet meer mag eten. Je start daardoor met een negatieve kijk op afvallen: jij moet weer streng zijn en afzien. Niet doen: regievol afvallen is veel leuker dan machteloos overeten. Draai je mindset om: Jij mag alles eten, je wilt het niet langer. Je kiest ervoor om slanker te worden (en te blijven). Als je zo redeneert, ben je zelf de baas over je eetgedrag en heb jij de regie. Er zijn geen verboden middelen, want als je geen chocola mag, wil je het juist. Dan ben je alleen maar bezig met al die lekkere dingen die aan jouw neus voorbijgaan en da's zonde. Je mag alles, je kiest zelf. Niet meer al het lekkers, wel het allerlekkerste. Dan val je af en eet je super lekker, ja, ook wijn en chocola.
 

 

3. Roep niet de hele dag 'arme ik'

'Alle slanke mensen kunnen altijd alles eten': arme ik. 'Zij vallen veel sneller af': arme ik. 'Oh, ik moet wéér streng zijn': arme ik. Stop met deze negatieve gedachten, want blijf je 'arme ik' roepen, dan zal het jou niet lukken om lange tijd op je gewicht te blijven: niemand kan een heel leven afzien. Dus stuur ‘arme ik’ de deur uit. Stop met vergelijken en kies het eetgedrag waar jij blij van wordt. Pak de regie. Jij bepaalt wat je in je mond stopt. Je hebt een keuze. 

 

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >

 

Editor's note: dit artikel is al een keer eerder gepubliceerd.

gescheiden-ouders-herkenbaar

Sinds de scheiding loopt blogger en moeder Michelle Dempsey tegen een hoop dingen aan. Op Scary Mommy zet ze vijf punten op een rij, in de hoop dat andere (gescheiden) ouders zich hierin herkennen.

1. Je propt 'jouw dagen' helemaal vol

"Voor mijn scheiding haalde ik mijn dochter op van school, liet ik haar achter bij de oppas en ging ik weer aan het werk. Nu, op de dagen dat ze bij mij is, stopt de wereld om 15.00 uur. Ik zorg ervoor dat er geen mailtje belangrijker is dan het avondeten met mijn dochter, en dat ik haar rondjes kan zien draaien, met haar kan kleuren of dat we samen lieveheersbeestjes kunnen zoeken in de achtertuin."

 

2. Je worstelt met het ritme van je kind

"Ik heb zo mijn best gedaan om mijn dochter in haar eigen bed te laten slapen, maar toen ze na de vakantie bij haar vader weer terugkwam, was dat hele ritme (je raadt het al) weg. Het is niet dat mijn ex mijn harde werk opzettelijk wilde saboteren, het is gewoon moeilijk om op twee plekken consistent te blijven."

 

Lees ook
Co-ouderen na de scheiding: 'Het gemis van je kinderen went nooit' >

 

3. Je vraagt je steeds af of je het niet verknoeit

"Het eerste wat in me opkomt als m'n zoon weer een 'Ik wil mama-meltdown' heeft, is: 'Krijgt hij hier op latere leeftijd last van?' Vervolgens krijg ik een schuldgevoel en moet ik mezelf er weer even aan herinneren waarom mijn ex en ik op dit punt waren beland. 'Het is beter zo', zeg ik dan steeds. 'Dit is beter dan getuige moeten zijn van twee ruziënde ouders.'"

 

4. Je mist van alles

"Natuurlijk is er niets mooiers dan vrolijke FaceTime-telefoontjes van mijn dochter krijgen als ze bij haar vader is, maar als ze dan vertelt dat ze bij Disney on Ice was en haar held Elsa zag, baal ik dat ik daar niet bij was. Want dat is wat het ouderschap zo mooi maakt."

 

5. Je voelt je rot om een uitnodiging af te slaan omdat je kind dat weekend niet bij jou is

"Er is niets erger dan dat. Het blijft rot dat mijn kind een samenzijn met vrienden of een weekend met familie mist, omdat ons schema dat niet toelaat. En hoe hard je ook probeert om van te voren te plannen, er zijn altijd last-minute speelafspraken of bezoekjes van familie."

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >