vitamines_groenten_en_fruit

Het griepseizoen is in volle gang, dus - vooral in deze tijd - is het extra belangrijk dat je voldoende vitamines binnenkrijgt. En weetje: zo lastig is dat helemaal niet. Bekijk deze tips maar.

Neem snackgroenten als tussendoortje

Een zak chips op z'n tijd is natuurlijk hartstikke lekker (dus vooral blijven doen als jij daar blij van wordt), maar probeer ook eens snackgroenten als tussendoortje te nemen. Komkommer, tomaat, paprika: vaak gewoon verkrijgbaar in handige miniverpakkingen, dus niet alleen gezond, maar ook nog praktisch. Zo snoep je gelijk wat vitamine A, C en B mee.

Article continues after the ad

 

Pimp je yoghurt op

En dan niet met gesuikerde ontbijtgranen, maar met een handjevol (ongezouten) noten. Hierdoor krijg je extra vitamine E binnen.

 

Lees ook
Eline doet een detox kuur (en dít is het ongelofelijke resultaat) >

 

Vrijdag? Visdag

Of maandag, woensdag of zondag - wat jou handig uitkomt, als je maar tenminste één keer per week (vette) vis eet. Dit is goed voor de gezonde visvetzuren en vitamine D.

 

Ga naar buiten

Altijd lekker, een frisse neus halen. En ook hartstikke gezond, want je maakt er vitamine D mee aan. Wil je het uitje extra gezellig maken voor je kind? Bekijk dan dit lijstje met leuke buitenspelletjes.

 

Neem dagelijks een groentesapje

Ideaal voor kinderen die weigeren om groenten te eten (én om zelf gemakkelijk aan je dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit te komen). In de sapjes van Sap.je zit maar liefst 400 gram groenten in één flesje. En helemaal mooi: met de code ‘KEK10’ krijg je 10 procent korting op jouw aankoop. Bestel ze nu!

Bron: vitamine-info.nl

 

Meer Kek Mama? Volg ons op Facebook >