Zoon (14) van Tanja Jess goudeerlijk in gesprek met zijn moeder: ‘Ik gooi pennen door de klas’

18.01.2022 15:47

Spijbelen, te laat komen, kattenkwaad uithalen: we hebben het (bijna) allemaal wel gedaan op de middelbare school. Dennis Weening en Tanja Jess gaan met hun eigen tieners in gesprek over de leuke én minder leuke kanten van school. En dat wil je even zien.

Voor GoStudent, een grote aanbieder van online bijlessen, gaat Dennis Weening in gesprek met dochter Coco (13). Tanja Jess zit in de schoolbanken met zoon Bobby (14).

 

Streng en chagrijnig

Dennis en Coco weten allebei hoe belangrijk een goede leerkracht is. “Ik vind Frans heel moeilijk”, biecht Coco op. “Maar die vrouw is heel streng en chagrijnig.” Als Dennis haar waarschuwt, omdat ze misschien wel meekijkt, vult ze aan: “Ze is wel schattig.” Voor Dennis was de middelbare school geen makkelijke tijd. “Ik heb ADHD en was vroeger heel druk. […] Er kwam een vervangende leraar en die vond mij een irritant druk ventje. En toen is hij uiteindelijk zelf overspannen naar huis gegaan”, aldus de presentator. Hoe Coco’s ideale leerkracht eruitziet? “Je moet soms wel streng zijn, maar als je gaat schreeuwen, dan vind ik niet dat dat werkt.” Als Coco haar vader tot slot vraagt of hij trots op haar is, antwoordt hij zichtbaar geëmotioneerd: “Ik ben ongelofelijk trots op jou.”

 

 

Lees ook

'Beste juf, we zullen u nooit meer uitschelden' >

 

Opgebiecht

Ook Tanja en haar zoon Bobby komen van alles over elkaar te weten. Zo geeft Bobby toe dat hij ooit gespijbeld heeft én weleens de klas uitgestuurd wordt. “Bij wiskunde één keer, bij Frans echt twee of drie keer”, aldus de tiener. De reden? “Ik gooi potloden door de klas.” Tanja heeft zelf ook wat op te biechten over haar schooltijd. “Ik kwam vaak te laat”, aldus de presentatrice. Of Tanja trots is op haar zoon? “Ik vind jou heel grappig, heel slim. Zorgzaam. Ja, ik ben heel erg trots op jou.”

 

 

 

Nog meer Kek Mama?

Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >