Amalia heeft haar bovenarm gebroken na een val van haar paard. Terwijl de prinses herstelt, laat koningin Máxima weten dat haar dochter het goed maakt. Tussen werkbezoeken door nam ze de tijd om even bij haar oudste langs te gaan. Want ja, plicht of niet: moeder blijf je altijd.
Lees verder onder de advertentie
Dinsdag kwam het nieuws naar buiten: prinses Amalia is tijdens het paardrijden ten val gekomen en heeft daarbij haar bovenarm gebroken. Ze moest geopereerd worden. Moeder Máxima reageerde een dag later, na een werkbezoek in Amsterdam. “Ze is heel flink”, vertelde ze aan RTL Boulevard. En hoewel ze op dat moment niet precies wist hoe het met Amalia ging (“Nu weet ik het niet natuurlijk, want ik ben niet bij haar”), voegde ze eraan toe: “Ze is oké.”
Lees verder onder de advertentie
Even op ziekenbezoek tussen de verplichtingen door
Máxima was woensdag aanwezig op een congres in de RAI, waar ze de openingstoespraak gaf van de Global Summit van het Consumer Goods Forum. Daarna stond ook nog een congres over financiële gezondheid én het Holland Festival op haar planning. Toch maakte ze ruimte om haar dochter op te zoeken. “Ik ga nu even naar Amalia toe”, zei ze aan het einde van het interview.
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is het nog onduidelijk of de blessure invloed heeft op Amalia’s agenda. Ze werd behandeld in het UMC Utrecht, wat zou kunnen betekenen dat het ongeluk plaatsvond in de buurt van Apeldoorn of Lage Vuursche, mogelijk bij haar oma of op de Koninklijke Stallen.
Dat Amalia meteen is geopereerd, toont aan dat het geen lichte breuk was, maar de koningin leek gerustgesteld genoeg om haar geplande werkzaamheden gewoon door te laten gaan.
Moederliefde boven alles
Ondanks haar volle agenda liet Máxima zien dat het moederschap altijd voorop staat. Even snel langs bij Amalia, een geruststellende opmerking voor de pers, en daarna weer door. Koningin of niet, als je kind gevallen is, wil je toch het liefst gewoon even een knuffel geven. We wensen Amalia een spoedig herstel toe, en hopelijk zit ze binnenkort weer stralend in het zadel.
Maxime Meiland heeft haar volgers via een video op Instagram een uitgebreid kijkje gegeven in haar nieuwe huis. In de zogenoemde house tour laat ze bijna elke ruimte zien, iets wat online meteen flink wat reacties oproept.
Dat haar alcoholtolerantie zo zou afnemen na haar zwangerschap, had Helena niet zien aankomen. Net jammer dat ze daar pas achter kwam op het tienminutengesprek van haar oudste zoon.
Iedere moeder heeft haar momentjes. Maar sommige blunders zijn té erg – of te hilarisch – om voor jezelf te houden. In de rubriek ‘Opgebiecht’ delen vrouwen hun grootste geheimen en gênantste momenten. Deze week Melinde, die de zorg voor haar moeder het liefst zou willen uitbesteden aan een tehuis.
Conflicten aangaan en kwetsbaarheid tonen zijn belangrijke vaardigheden in elke relatie. Maar wat gebeurt er als jij jouw deel doet, maar het niet terug krijgt?
Toen er op een dinsdagmiddag werd aangebeld en er iemand van Veilig Thuis bij Janne voor de deur stond, dacht ze eerst dat er een vergissing was gemaakt. Maar ze kwamen toch echt voor haar.