Amalia heeft haar bovenarm gebroken na een val van haar paard. Terwijl de prinses herstelt, laat koningin Máxima weten dat haar dochter het goed maakt. Tussen werkbezoeken door nam ze de tijd om even bij haar oudste langs te gaan. Want ja, plicht of niet: moeder blijf je altijd.
Lees verder onder de advertentie
Dinsdag kwam het nieuws naar buiten: prinses Amalia is tijdens het paardrijden ten val gekomen en heeft daarbij haar bovenarm gebroken. Ze moest geopereerd worden. Moeder Máxima reageerde een dag later, na een werkbezoek in Amsterdam. “Ze is heel flink”, vertelde ze aan RTL Boulevard. En hoewel ze op dat moment niet precies wist hoe het met Amalia ging (“Nu weet ik het niet natuurlijk, want ik ben niet bij haar”), voegde ze eraan toe: “Ze is oké.”
Lees verder onder de advertentie
Even op ziekenbezoek tussen de verplichtingen door
Máxima was woensdag aanwezig op een congres in de RAI, waar ze de openingstoespraak gaf van de Global Summit van het Consumer Goods Forum. Daarna stond ook nog een congres over financiële gezondheid én het Holland Festival op haar planning. Toch maakte ze ruimte om haar dochter op te zoeken. “Ik ga nu even naar Amalia toe”, zei ze aan het einde van het interview.
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is het nog onduidelijk of de blessure invloed heeft op Amalia’s agenda. Ze werd behandeld in het UMC Utrecht, wat zou kunnen betekenen dat het ongeluk plaatsvond in de buurt van Apeldoorn of Lage Vuursche, mogelijk bij haar oma of op de Koninklijke Stallen.
Dat Amalia meteen is geopereerd, toont aan dat het geen lichte breuk was, maar de koningin leek gerustgesteld genoeg om haar geplande werkzaamheden gewoon door te laten gaan.
Moederliefde boven alles
Ondanks haar volle agenda liet Máxima zien dat het moederschap altijd voorop staat. Even snel langs bij Amalia, een geruststellende opmerking voor de pers, en daarna weer door. Koningin of niet, als je kind gevallen is, wil je toch het liefst gewoon even een knuffel geven. We wensen Amalia een spoedig herstel toe, en hopelijk zit ze binnenkort weer stralend in het zadel.
Sinds de verhuizing naar Spanje heeft de familie Jelies allesbehalve stilgezeten. Inmiddels wonen ze alweer bijna drie jaar in Pinoso, waar ze hun leven opnieuw hebben opgebouwd. Naast het genieten van het Spaanse leven zijn ze ook druk bezig met een nieuw project: een eigen winkel.
Het superpopulaire programma Een Huis Vol is terug met een emigratiespecial. Daarin zien we hoe de familie Jelies en de familie Kraan hun geluk zoeken in het buitenland. Janneke en Johan Jelies verhuizen daarbij met hun negen kinderen naar Spanje.
Het Spaanse avontuur van de familie Jelies blijft nieuwe hoofdstukken opleveren. Terwijl het gezin druk bezig is met het leven onder de Spaanse zon, werden ze deze week zelfs twee keer verrast.
Lange tijd bleef er onduidelijkheid over een incident waarover verschillende verhalen rondgingen. Nu vertelt Marieke Elsinga zelf wat er precies gebeurde tijdens het auto-ongeluk, waardoor ze tijdelijk niet op de radio te horen was.
Zo zit het met de centen bij andere gezinnen. Wat komt erin? Wat gaat eruit? En blijft er nog iets over? In Banksaldo delen ouders hun maandelijkse inkomsten en uitgaven. Want laten we eerlijk zijn: zijn we niet allemaal een beetje benieuwd hoe anderen het doen? Deze week het banksaldo van Sophie (42), samen met […]
Soms zit achter een ogenschijnlijk vanzelfsprekend gezinsverhaal een traject waarbij veel meer komt kijken dan je van buiten ziet. André Hazes deelt in zijn podcast openhartig hoe de komst van zijn zoon Dré niet vanzelf ging, maar het resultaat was van een bewust medisch traject dat hij samen met Monique Westenberg doorliep.