Wie regelmatig op Instagram scrolt, kan ‘m niet gemist hebben: de knalroze en mierzoete crompouce. De combinatie tussen een croissant en tompouce vliegt momenteel het internet (en de toonbank) over. We praten je bij over deze suikerbom.
Lees verder onder de advertentie
De crompouce is al een feest om te zien: een opengesneden croissant gevuld met banketbakkersroom en afgetopt met roze glazuur (of roze chocolade). Niet gek dat het gebakje zo’n succes is, want het is een combinatie van twee andere lekkernijen: een croissant en een tompouce.
Crompouce verovert Nederland
Bakker van Maanen, het brein achter de suikerbom, bedacht de crompouce afgelopen voorjaar tijdens het Tompoucefestival. Een maand lang werd elke week een andere smaak tompouce geïntroduceerd, meldt het Parool. Een croissant met Zwitserse room en roze chocola op de bovenkant rolde als winnaar uit de bus. De crompouce sloeg aan, maar werd pas écht een hit toen influencers ‘m kwamen proeven. “En toen ging het superhard,” vertelt Lotte Kroneman van Van Maanen tegen de krant. “Inmiddels verkopen al onze 62 vestigingen de crompouce. Het is onwerkelijk. We zijn continu bezig met opschalen.”
Lees verder onder de advertentie
Ook bij jou in de buurt
Inmiddels ligt de lekkernij niet alleen meer bij Van Maanen in de vitrine. Bakkers door heel Nederland liften mee op het succes van de crompouce. Tik op Google de woorden ‘crompouce [woonplaats]’ in en de kans is groot dat je er binnen de kortste keren één (of vijf) in huis hebt. En dat wil je, kijk maar:
Boys moms weten: zoons kunnen heftig zijn. Zo ook het zoontje van Frida, toen ze op vakantie was in Kroatië met haar gezin. Hij legde eigenhandig het hele zwembad plat. Per ongeluk.
Elke ouder weet: er komt een moment en dan pikt je kind iets op wat ie absoluut niet had mogen horen. Zo liet de vijfjarige Hugo op een subtiele, maar duidelijke manier weten hoe zijn vader over bepaalde collega’s denkt.
Met twee gezinnen op vakantie, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dachten Anna en haar man. Dat viel tegen, bleek toen ze eenmaal in Frankrijk gearriveerd waren.
Wanneer je de eerste bent in je vriendengroep die moeder wordt, vergt dat wat aanpassingsvermogen van de rest. Een vaardigheid die niet iedereen even goed onder de knie heeft. Dat bleek wel, toen een vriendin van Noëlle met dit kraamcadeau op de proppen kwam.
Toen Rosie een baby was, vond ik uiteten gaan best een uitdaging. Nu ze twee is, valt het nog niet altijd mee. En dat heeft niet alleen met het kind te maken.
We bereiden ons maandenlang voor op dé grote dag: de bevalling. Bevalplan? Check. Pufcursus? Check. Maar van presentatrice Shelly Sterk mogen we ons best vaker focussen op de periode ná de geboorte, het herstel: “Je lichaam is de volgende dag echt niet klaar voor een wandeling van tien kilometer achter de kinderwagen.”