De naam van je kind vergeten, in slaap vallen met een glas chocolademelk of je konijn lekker instoppen. Jullie reageerden massaal op dit artikel over vreemde (maar hilarische) acties van oververmoeide moeders en eerlijk is eerlijk: jullie kunnen er ook wat van.
Lees verder onder de advertentie
1. Katinka: “Dromen dat ik na het voeden vergeten was m’n zoontje in de wieg terug te leggen, verschrikt wakker worden en als een gek mijn baby gaan zoeken in bed. Gelukkig lag-ie lekker in de wieg te slapen.””
2. Celine: “Zo stond ik vaak met een lege kinderwagen heen-en-weer te wiebelen, terwijl ik mijn kind in m’n andere arm had.”
3. Sanne: “‘Wat leuk, een dochter! Hoe oud?’ ‘Vier maanden.’ ‘En hoe heet ze?’ ‘Euh, ze heet, ze heet… Ik weet het niet meer. Wacht, ze heet… O ja, Lilli!'”
4. Tara: “Ik was zo moe na een paar weken dat ik de namen van mijn kinderen gewoon niet meer uit elkaar hield. Op zich niet erg, tot je zegt dat je je 14-jarige puber een schone luier gaat geven.”
5. Lianne: “Ik heb mijn konijn, die altijd bij me ligt als mijn dochter slaapt, weleens hele verhalen verteld. En toen ik naar bed ging, heb ik haar zelfs met stro toegedekt en gezegd dat ik altijd van haar hou. Nou ben ik gek op mijn konijn, maar dit was toch echt voor mijn dochter bedoeld.”
6. Mignonne: “Ik goot water in de flessenwarmer, maar nog zonder onderkant! Alles lag op de grond. En dan eerst nog niet kunnen begrijpen wat er gebeurde. Gelukkig was het water en geen melk.”
7. Alicia: “Onze dochter leefde de eerste maanden in de draagdoek, ze was anders erg onrustig en sliep niet. Op een gegeven moment waren mijn vriend en ik het zo gewend om te wiebelen terwijl we stonden dat we dat ook deden zonder draagdoek met baby.”
8. Daniella: “Doodop, want al sinds de bevalling niet slapen en rondlopen met een krijsende zoon, viel ik rechtop zittend in slaap met een glas chocolademelk nog in mijn handen. Al slapend gooide ik dat natuurlijk over mij en m’n zoon heen. Ik voelde me de slechtste moeder ooit. Mijn man kon er wel om lachen.”
Lees verder onder de advertentie
Tijdelijke aanbieding: Neem nu een abonnement op Kek Mama en krijg een gratis tas naar keuze >
Sinds de verhuizing naar Spanje heeft de familie Jelies allesbehalve stilgezeten. Inmiddels wonen ze alweer bijna drie jaar in Pinoso, waar ze hun leven opnieuw hebben opgebouwd. Naast het genieten van het Spaanse leven zijn ze ook druk bezig met een nieuw project: een eigen winkel.
Sommige gezinnen passen niet in een standaardplaatje en dat hoeft ook niet. De familie Blom is daar een goed voorbeeld van: met acht kinderen is het huis zelden stil, maar wel altijd vol leven.
Het superpopulaire programma Een Huis Vol is terug met een emigratiespecial. Daarin zien we hoe de familie Jelies en de familie Kraan hun geluk zoeken in het buitenland. Janneke en Johan Jelies verhuizen daarbij met hun negen kinderen naar Spanje.
Soms zit achter een ogenschijnlijk vanzelfsprekend gezinsverhaal een traject waarbij veel meer komt kijken dan je van buiten ziet. André Hazes deelt in zijn podcast openhartig hoe de komst van zijn zoon Dré niet vanzelf ging, maar het resultaat was van een bewust medisch traject dat hij samen met Monique Westenberg doorliep.
Josine (43) is opvoedcoach en woont met haar man en twee dochters (9 en 11) in New York. Met haar oudertrainingen begeleidt ze ouders die met hun gezin in het buitenland wonen of van plan zijn die stap te maken. In haar columns schrijft ze eerlijk over de uitdagingen waar zijzelf en andere expatgezinnen tegenaan […]
Lange tijd bleef er onduidelijkheid over een incident waarover verschillende verhalen rondgingen. Nu vertelt Marieke Elsinga zelf wat er precies gebeurde tijdens het auto-ongeluk, waardoor ze tijdelijk niet op de radio te horen was.