
Elise: ‘We zwaaiden blij naar papa in de zee, niet wetende wat zich echt afspeelde’
Wat begon als een onschuldige stranddag, veranderde onverwachts in een moment van pure paniek voor Elise en haar gezin toen haar vriend de zee in ging.
Erik Schoppema (35) zegde zijn goede baan op om meer tijd te kunnen spenderen met zijn gezin, zo vertelt hij Pim Roelofs in De Gelderlander. Tijdens een vakantie in Thailand hakte hij de knoop door.
Hij stopte als salesmanager en startte in 2021 Frenky S, een kledinglijn met comfortabele en stijlvolle matching outfits voor vaders en zoons. Een gat in de markt, want hoewel er genoeg “mommy and me” kleding te koop is, is dat voor vaders en zoons een ander verhaal. Eriks missie? Andere vaders inspireren om meer tijd met hun kinderen door te brengen.
Het idee begon bij de geboorte van zijn zoontje Frenky (3,5). “Toen Frenky werd geboren merkte ik dat er eigenlijk geen leuke matchende outfits waren voor vader en zoon. Ik zag kansen”, vertelt Erik in het interview. Met een passie voor ondernemen en een scherp oog voor stijl zette hij zijn droom om in realiteit.
In oktober 2022 lanceerde hij zijn eerste collectie en sindsdien zijn de trainingspakken een hit. Ook verkoopt hij matching zwembroeken en T-shirts. Helemaal leuk voor op vakantie, om je partner te laten twinnen met je zoontje.
Frenky S draait om meer dan matching outfits. Het merk staat symbool voor de band tussen vaders en hun kinderen. Eriks doel is andere vaders te inspireren meer tijd met hun kinderen door te brengen. Over twintig jaar zullen ze zich niet de cadeaus herinneren die je voor hen kon kopen, maar wel de tijd die je voor hen had, aldus Erik.
Met Frenky S laat Erik zien dat een comfortabel en stijlvol trainingspak niet alleen lekker zit, maar ook een statement maakt: tijd voor elkaar is het allerbelangrijkst.
Bron: De Gelderlander
Ga voor me-time met Kek Mama Magazine!