In aanloop naar International Women’s Day organiseert BrandedU van 1 tot en met 5 maart de Women’s Visibility Week: een inspirerend onlineprogramma waarin 27 vrouwelijke sprekers, onder wie Kek Mama-hoofdredacteur Helene van Santen, vertellen over hun carrière én indrukwekkende tips geven.
Lees verder onder de advertentie
Een mooi initiatief, want zeg nu zelf, carrièretips en -inspiratie moeten toch voor alle vrouwen toegankelijk zijn?
Van finance, commerce en tech tot media: vijf dagen lang delen verschillende vrouwen hun verhaal. Wat heeft ze zo ver gebracht? En hoe ervaren ze het om te werken in sectoren waar vrouwen nog te vaak ondervertegenwoordigd zijn? Nancy Poleon, founder van BrandedU: “Zien is geloven: vrouwelijke rolmodellen inspireren vrouwen om groter te denken en te helpen bij het vergroten en behalen van hun ambities. BrandedU helpt vrouwen naar de top – en behoudt ze daar.”
Je staat op het punt om je oudste kind voor te stellen aan zijn of haar nieuwe broertje of zusje. Een spannend moment. Voor jullie als ouders, maar vooral voor die grote broer of zus in spe. Want hoe gaat je kind reageren? Met open armen? Met argwaan? Of met een driftbui? Een groeiende groep […]
Sommige babynamen lijken uit het niets op te duiken — en binnen de kortste keren hoor je ze overal. Dat geldt ook voor deze naam, die de afgelopen weken een opvallende opmars maakte. En je gelooft nooit waar de inspiratie vandaan komt!
Heather (33) is redacteur bij Kek Mama en moeder van een zoon (4,5) en dochter (1,5). Haar columns zijn een mix van herkenbare momenten, hilarische situaties en kleine overwinningen in het moederschap.
Ben je zwanger en op zoek naar een mooie babynaam? Dan wil je misschien een naam die geliefd is en goed in het gehoor ligt, maar niet de zoveelste Emma of Liam uit de klas. Goed nieuws: er is een slimme manier om wel voor een populaire naam te gaan, zonder dat je kind straks […]
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.
Tegenwoordig groeien kinderen op in een digitale wereld waar virtueel geld bijna net zo echt aanvoelt als briefjes in hun spaarpot. Veel ouders denken dat ze goed zicht hebben op wat hun kind online doet, totdat ze plotseling geconfronteerd worden met een onverwachte creditcard rekening. Het overkwam Samira.