moeder-waarschuwt-voor-popcorn

Popcorn lijkt misschien onschuldig, maar Nicole Johnson sloeg doodsangsten uit toen ze haar zoon er bijna in zag stikken. Op Facebook wil ze andere ouders waarschuwen.

'Want niet iedereen is zich bewust van de gevaren van popcorn', schrijft ze.

More content below the advertising

 

'Hij verslikte zich'

Filmpje kijken, popcorn erbij: iets wat Nicole en haar gezin wel vaker doen in het weekend, zo ook weer een paar weken geleden. 'Mijn zoon verslikte zich in een stukje popcorn, maar er kwam niets uit zijn mond dus we dachten dat hij het had doorgeslikt.' Toch bleef hij na de film en zelfs de dag erna last houden van een vreemde hoest - waarschijnlijk een verkoudheidje, dacht Nicole nog. Tot haar zoon een dag later koorts kreeg en in de nacht moeite had met ademen. Na één telefoontje mochten ze gelukkig direct naar het ziekenhuis komen.

 

Longontsteking

Na uren in spanning, onderzoeken en uiteindelijk een bronchoscopie werd het duidelijk: zes stukjes popcorn waren door het hoesten in z'n longen terechtgekomen, de boel was gaan ontsteken met als gevolg een fikse longontsteking. Alle stukjes moesten hierdoor operatief worden verwijderd.

 

'Aan het zuurstof'

'Het leek wel alsof we in een achtbaan zaten', schrijft Nicole. 'Onze zoon moest nog even aan het zuurstof, maar gelukkig werden we 's avonds ontslagen. We zijn zo dankbaar dat hij het heeft overleefd, maar ik ben wel van mening dat kinderen onder de 5 geen popcorn mogen eten. Het was voor ons een eye opener.'

 

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >