Het hele internet heeft het over de Sephora kids, piepjonge meisjes die geobsedeerd zijn met dure skincare. De meisjes zijn vaak tussen de 10 en 13 jaar en slaan in grote getalen hun slag bij Sephora, met het geld van paps en mams natuurlijk.
Lees verder onder de advertentie
Vroeger, toen we zelf elf waren, voelden we ons heel wat met onze gekleurde Labello en de rouge van onze moeder en we hadden absoluut nog nooit gehoord van cleanser of moisturizer. Voor de huidige pre-pubers is dat wel anders…
Sephora kids, meisjes met dure skincare
Generatie Alpha is de jongste generatie na Generatie Z en bestaat momenteel uit jongeren van 13 jaar en jonger. Juist onder deze generatie is er dus een trend gaande van meiden die druk in de weer zijn met dure skincare en dit bij Sephora aanschaffen.
Voor wiet het niet weet, Sephora is een vergelijkbaar concept als Douglas, maar ze verkopen veel exclusieve merken op het gebied van huidverzorging, make-up en parfum. Veel van de merken die door deze keten worden verkocht, zijn nog niet beschikbaar in Nederland. Dit exclusieve aanbod maakt Sephora tot een populaire en veel bezochte winkel.
Lees verder onder de advertentie
Drunk Elephant
Nu staan dus plotseling 11-jarigen in de Sephora om peperdure huidverzorgingslijnen, zoals het op TikTok immens populaire Drunk Elephant, aan te schaffen. Maar dat is niet het enige, veel mensen klagen namelijk over Sephora kids die zich slecht gedragen in Sephora-winkels, ze maken een rommeltje van de testproducten en zijn onbeleefd tegen andere klanten.
In Amerika is in bijna iedere stad wel een Sephora winkel te vinden, maar hier in Nederland niet. De Sephora kids zijn dus voornamelijk in Amerika te vinden, maar dat betekent niet dat het hier in Nederland niet leeft. Sterker nog, ook hier in Nederland is skincare onder tieners een grote hype en daar maken experts zich zorgen om. Waarom een uitgebreide skincare routine niet goed is voor tieners, lees je hier.
Lees verder onder de advertentie
In de glossy Kek Mama lees je de mooiste verhalen, meest herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts €29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Soms zijn de grootste levenslessen verpakt in kleine, intieme momenten. Voor Maxime Meiland was dat het moment waarop ze haar dochtertje Claire vertelde wie haar biologische vader is.
Voor veel ouders lijken games zoals Minecraft en Fortnite onschuldig: creatief bouwen, samen spelen en plezier maken. Maar experts waarschuwen dat deze videogames kunnen bijdragen aan gokverslavingen bij kinderen.
Voor vrouwen neemt de kans om zwanger te worden na hun 35ste af. Lange tijd werd gedacht dat dit vooral te maken had met de kwaliteit van de eicellen. Maar nieuw onderzoek laat zien dat ook de cellen, zenuwen en bindweefsels rondom de eicellen een belangrijke rol spelen bij het rijpen van de eicellen en […]
Claire, de driejarige dochter van Maxime, zal in het nieuwe seizoen van Chateau Meiland een stuk minder te zien zijn. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft ingegrepen, vertelt Erica Meiland aan Veronica Magazine.
Iedere moeder heeft haar momentjes. Maar sommige blunders zijn té erg – of te hilarisch – om voor jezelf te houden. In de rubriek ‘Opgebiecht’ delen vrouwen hun grootste geheimen en gênantste momenten. Deze week Charlotte, die regelmatig een verkeerde leeftijd krijgt aangemeten.