Sharon de Visser (34) viel flink af door te sporten en gezonder te eten. Ze is getrouwd met Danny (35) en moeder van de tweeling Indy en Nora (bijna 4).
Lees verder onder de advertentie
“Sommige vrouwen kunnen alles eten en blijven slank. Ik niet – als tiener was ik al een volle meid. Diëten mochten niet baten. Rond mijn 25e was ik het lijnen beu en accepteerde ik mijn vollere figuur. Maar toen werd ik moeder.
Na de komst van de tweeling ging het wel heel hard met de kilo’s. Wat de meisjes niet aten stopte ik in mijn mond: dat scheelde tijd. Sliepen ze laat en moesten wij nog eten, dan bestelden we iets. Op een gegeven moment gebeurde dat gerust drie keer in de week. Mijn kledingmaten werden groter en waar ik er altijd in geslaagd was om er ondanks wijde outfits leuk uit te zien, lukte dat niet meer. Het ging richting omakleding: van die leggings met wijde tunieken.
Vorig jaar was ik er klaar mee. Die kleding, dat lijf, het voelde niet als mezelf. Via een kennis hoorde ik over een 21-dagen afvalchallenge. Ik besloot een poging te wagen – wat waren nou drie weken? Als ontbijt en middageten nam ik shakes en ’s avonds een gewone maaltijd met veel groenten. Ook at ik gestructureerd: niet meer de lunch skippen en om vier uur gaan snaaien, maar drie maaltijden op een dag met gezonde tussendoortjes. Na die 21 dagen was ik al negen centimeter buikomvang kwijt. Het voelde zo goed dat ik doorging. Ondertussen startte ik met hardlopen en crossfitlessen in de sportschool.
Lees verder onder de advertentie
Nieuwe levensstijl
Inmiddels ben ik bijna 25 kilo lichter. Vroeger bestelde ik online voor driehonderd euro aan kleding, want ik wist bij voorbaat dat het toch allemaal retour ging. Nu staat alles me goed – niet chill voor mijn bankrekening, maar ideaal voor mijn zelfvertrouwen. Ook zijn mijn hormonen meer in balans. Ik heb sinds jaren weer een regelmatige cyclus en mijn stemmingswisselingen van na de zwangerschap zijn verdwenen.
“Door het sporten zit lekkerder in mijn vel en heb meer rust in mijn hoofd”
Lees verder onder de advertentie
Naast het hardlopen crossfit ik tegenwoordig twee keer per week. Ha, nooit gedacht dat ik sporten zo leuk zou gaan vinden. Ik zit daardoor lekkerder in mijn vel en heb meer rust in mijn hoofd. Een langer lontje ook. Laatst zei Indy toen ik haar naar bed bracht: ‘Deze mama is veel liever.’ Geweldig toch? Een grotere boost om deze nieuwe levensstijl vol te houden is er niet.”
Ontvang elke maand Kek Mama met korting en gratis verzonden op jouw deurmat! Abonneer je nu en betaal slechts €4,19 per editie.
Sinds de verhuizing naar Spanje heeft de familie Jelies allesbehalve stilgezeten. Inmiddels wonen ze alweer bijna drie jaar in Pinoso, waar ze hun leven opnieuw hebben opgebouwd. Naast het genieten van het Spaanse leven zijn ze ook druk bezig met een nieuw project: een eigen winkel.
Het superpopulaire programma Een Huis Vol is terug met een emigratiespecial. Daarin zien we hoe de familie Jelies en de familie Kraan hun geluk zoeken in het buitenland. Janneke en Johan Jelies verhuizen daarbij met hun negen kinderen naar Spanje.
Sommige gezinnen passen niet in een standaardplaatje en dat hoeft ook niet. De familie Blom is daar een goed voorbeeld van: met acht kinderen is het huis zelden stil, maar wel altijd vol leven.
Lange tijd bleef er onduidelijkheid over een incident waarover verschillende verhalen rondgingen. Nu vertelt Marieke Elsinga zelf wat er precies gebeurde tijdens het auto-ongeluk, waardoor ze tijdelijk niet op de radio te horen was.
Soms zit achter een ogenschijnlijk vanzelfsprekend gezinsverhaal een traject waarbij veel meer komt kijken dan je van buiten ziet. André Hazes deelt in zijn podcast openhartig hoe de komst van zijn zoon Dré niet vanzelf ging, maar het resultaat was van een bewust medisch traject dat hij samen met Monique Westenberg doorliep.
Het Spaanse avontuur van de familie Jelies blijft nieuwe hoofdstukken opleveren. Terwijl het gezin druk bezig is met het leven onder de Spaanse zon, werden ze deze week zelfs twee keer verrast.