Kruidvat viert moederdag met een aanbieding voor… wasmiddel? Jep, je leest het goed. ‘Cadeautip voor Moederdag’ stond er doodleuk boven een knalgele actiepagina vol flacons Ariel. En dat als moederdagcadeau valt verkeerd bij moeders in het hele land.
Lees verder onder de advertentie
Moederdag draait om ontbijt op bed, dikke knuffels, en knutselwerk van je kind en misschien wel een leuk cadeautje. Niet om 2 flessen wasmiddel voor de prijs van 1, alsof het hoogste moederlijke goedje ‘een frisse was draaien’ is. “Totaal misplaatst”, klinkt het op sociale media. En: “Het is 2025, niet 1955.”
Lees verder onder de advertentie
Sop het zelf maar op
De nieuwe folderactie van Kruidvat schoot bij veel moeders in het verkeerde keelgat. “Verras mama met de allermooiste cadeaus!”, luidt de tekst op de voorpagina. Er is een lekkere douchegel te zien, een parfum en dus wasmiddel.
Niet omdat we vies zijn van een frisse was – laten we eerlijk zijn, we doen allemaal wel eens een vreugdedansje als de wasmand eindelijk leeg is – maar omdat het zó’n klassiek voorbeeld is van ouderwetse rolpatronen. “Alsof mijn grootste hobby schoonmaken is”, schreef een boze moeder op Twitter. Een ander: “Volgend jaar zeker een strijkbout als Moederdagtip?”
Lees verder onder de advertentie
Tekst gaat verder onder de afbeelding.
Genderrollen
Wat deze ‘blunder van de week’ vooral blootlegt, is een bredere discussie die al jaren suddert – en nu even flink op kookpunt staat. Vrouwen vragen zich af: waarom blijven marketeers vasthouden aan het idee: moeders = poetsen? Alsof ze geen andere identiteit hebben dan die van huishoudmanager-in-chief.
Lees verder onder de advertentie
Geen reactie
Kruidvat heeft inmiddels van zich laten horen. “Er is geen sprake van opzet. De enige opzet was het communiceren van een mooie aanbieding van wasmiddel, maar specifiek deze aanbieding had niet op deze pagina moeten staan, dat is ongelukkig. We kijken nu waar het in de vormgeving is misgegaan en zullen maatregelen nemen om dergelijke situaties in het vervolg te voorkomen.”
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? Serieus?! In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.
Je kinderen laten je regelmatig versteld staan, toch? Vaak op een positieve manier, maar soms ook op een… wat minder positieve manier. Mira maakte het mee tijdens de eindexamens van haar dochter.
De politie zoekt vandaag opnieuw naar de twee ontvoerde kinderen, Jeffrey (10) en Emma (8) uit Beerta, die al vier dagen spoorloos zijn nadat hun vader Klaas Bijl ze meenam. De zorgen over hun welzijn nemen met de dag toe nu er steeds meer details boven water komen.
Sommige kinderen kunnen van een gesmolten ijsje of een scheef gestrikte veterschoen een heus Grieks drama maken. Krijg je spontaan zin om auditie voor GTST aan te vragen zodra je peuter huilt omdat je haar boterham in tweeën hebt gesneden, dan is de kans groot dat er een drama queen in de dop in huis […]
Nienke (32) liep vorig jaar mee tijdens de laatste avond van de Avondvierdaagse en de sfeer was gemoedelijk, tot een iets te gezellige vader met een blikje bier de show begon te stelen. “Op een gegeven moment deed hij alsof hij de leider van een fanfare was.”