Kruidvat viert moederdag met een aanbieding voor… wasmiddel? Jep, je leest het goed. ‘Cadeautip voor Moederdag’ stond er doodleuk boven een knalgele actiepagina vol flacons Ariel. En dat als moederdagcadeau valt verkeerd bij moeders in het hele land.
Lees verder onder de advertentie
Moederdag draait om ontbijt op bed, dikke knuffels, en knutselwerk van je kind en misschien wel een leuk cadeautje. Niet om 2 flessen wasmiddel voor de prijs van 1, alsof het hoogste moederlijke goedje ‘een frisse was draaien’ is. “Totaal misplaatst”, klinkt het op sociale media. En: “Het is 2025, niet 1955.”
Lees verder onder de advertentie
Sop het zelf maar op
De nieuwe folderactie van Kruidvat schoot bij veel moeders in het verkeerde keelgat. “Verras mama met de allermooiste cadeaus!”, luidt de tekst op de voorpagina. Er is een lekkere douchegel te zien, een parfum en dus wasmiddel.
Niet omdat we vies zijn van een frisse was – laten we eerlijk zijn, we doen allemaal wel eens een vreugdedansje als de wasmand eindelijk leeg is – maar omdat het zó’n klassiek voorbeeld is van ouderwetse rolpatronen. “Alsof mijn grootste hobby schoonmaken is”, schreef een boze moeder op Twitter. Een ander: “Volgend jaar zeker een strijkbout als Moederdagtip?”
Lees verder onder de advertentie
Tekst gaat verder onder de afbeelding.
Genderrollen
Wat deze ‘blunder van de week’ vooral blootlegt, is een bredere discussie die al jaren suddert – en nu even flink op kookpunt staat. Vrouwen vragen zich af: waarom blijven marketeers vasthouden aan het idee: moeders = poetsen? Alsof ze geen andere identiteit hebben dan die van huishoudmanager-in-chief.
Lees verder onder de advertentie
Geen reactie
Kruidvat heeft inmiddels van zich laten horen. “Er is geen sprake van opzet. De enige opzet was het communiceren van een mooie aanbieding van wasmiddel, maar specifiek deze aanbieding had niet op deze pagina moeten staan, dat is ongelukkig. We kijken nu waar het in de vormgeving is misgegaan en zullen maatregelen nemen om dergelijke situaties in het vervolg te voorkomen.”
De polyamoureuze relatie van Michelle Bollen (32), Koen en Jacqueline van Pelt (37) is ten einde. En dat hakt erin. Op Instagram deelt Michelle een emotioneel bericht waarin ze haar gevoelens over de breuk én haar nieuwe leven als co-ouder beschrijft.
Iedere week vertelt een leerkracht aan Kek Mama wat ze meemaakt. Deze keer: juf Senna (34) geeft les aan groep 3 en had opeens een onbekend kind in de klas.
Merel Westrik is dit seizoen te zien in De Slimste Mens. In de quiz blikt ze terug op haar bijzondere rol als presentatrice van het Sinterklaasjournaal, waar ze vorig jaar inviel voor de zieke Dieuwertje Blok. Ze vertelt hoe Dieuwertje’s warmte en plezier overal in de studio voelbaar waren.
Breaking news uit de baktent: Heel Holland Bakt Kids krijgt een nieuw jurylid. Dat maakt Omroep MAX vrijdag bekend. Janny van der Heijden (71) gaat het stokje doorgeven aan niemand minder dan de 38-jarige presentator Nick Toet.
Na maandenlange geruchten is het hoge woord eruit: de polyamoureuze relatie van Michelle Bollen (32), Koen en Jacqueline van Pelt (37) is voorbij. Op Instagram Stories bedankt Jacqueline haar volgers.