griep-van-deze-voedingsmiddelen-knap-je-op

Er heerst al weken een griepepidemie in Nederland. Dus om jezelf (en je kind) tegen al die rondslingerende bacillen te weren, zet StyleToday zeven voedingsmiddelen op een rij die je een boost geven.

Knoflook

Knoflook geeft je immuunsysteem een enorme boost. Ook helpt het tegen luchtwegeninfecties. Je hoeft er natuurlijk niet hele stukken van te eten (hallo slechte adem), maar een extra teen in je avondmaaltijd kan al helpen.

More content below the advertising

 

Bananen

Een banaan is machtig, maar zal niet snel verkeerd vallen. In zijn geheel, gepureerd of door een smoothie; een banaan is vaak het eerste dat artsen aanbevelen bij herstel na een buikgriep. Een groot voordeel is namelijk dat bananen een bron zijn aan vezels die goed werken tegen diarree. Ook helpen bananen bij misselijkheid vanwege de hoeveelheid calorieën en voedingstoffen, zoals kalium en zetmeel.

 

Kippensoep

Soep en vooral de stoom van hete soep kan de symptomen van een verstopte neus en hoesten verlichten. Ook is uit onderzoek gebleken dat kippensoep, op basis van bouillon, een ontstekingsremmende werking heeft. Met een extra pepertje of wat gember is de werking helemaal optimaal.

 

Lees ook
6x best wel mislukte gezonde gerechten >

 

Groene bladgroenten

Ze zitten vol met vezels en voedingsstoffen die je nodig hebt als je griep hebt. Als je geen zin hebt om in de keuken te staan om een salade te maken, kun je altijd nog een groentesap maken.

 

Gember

Naast het bestrijden van ontstekingen, is gember een middel dat buikpijn en misselijkheid helpt te verzachten.

 

Bouillon

Het drinken van bouillon is een fijne en voedzame manier om voldoende vocht binnen te krijgen. Ook werkt het tegen een verstopte neus.

 

Avocado

Avocado’s zijn niet alleen lekker, ze werken ook nog eens ontstekingsremmend en stimuleren het immuunsysteem. Dit komt door de hoeveelheid vitamines, mineralen en gezonde vetten.

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >