zwangerschapscursussen

Of je nou fit wil blijven tijdens je zwangerschap of je wilt voorbereiden op de bevalling, er zijn allerlei redenen om een zwangerschapscursus te volgen. Van yoga tot zwangerschapsgym: hier kun je zoal uit kiezen.

ZwangerFit

Deze cursus wordt gegeven door een fysiotherapeut en is bedoeld voor vrouwen die zwanger of net bevallen zijn. Je werkt aan je ademhaling, conditie, kracht, coördinatie, stabilisatie en je bekkenbodem. In de meeste gevallen kun je je vanaf de zestiende week van je zwangerschap opgeven. 

More content below the advertising

 

Zwangerschapsyoga

Met deze cursus begin je meestal al iets eerder: vanaf de twaalfde week. Door verschillende oefeningen en ademhalingstechnieken leer je je houding te versterken én je leert hoe je weeën zo goed mogelijk kunt opvangen - voor zover dat mogelijk is.

 

Lees ook
Ja, deze babynamen werden vorig jaar écht gegeven >

 

Zwangerschapsgym

Eén van de bekendste cursussen, waar je vooral wordt voorbereid op de bevalling. Je krijgt oefeningen om je weeën op te vangen, leert hoe je het beste kunt persen en doet oefeningen om de spieren in je buik en bekken soepel te houden. Wanneer je eraan begint? Rond de 25e week van je zwangerschap.

 

Zwangerschapshaptonomie

Deze cursus doe je samen met je partner en is erop gericht om contact te maken met de baby in de buik. Je krijgt ademhalingstechnieken, leert weeën op te vangen en je partner leert hoe hij je hierin kan ondersteunen - voelt hij of zij zich ook nog een beetje betrokken. 

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >