snel-energie-krijgen-tips

Helemaal niet gek dat je ogen nog voor de lunch weer dichtvallen, maar na drie bakken komt die koffie vast je neus uit. Kom nog sneller uit je dip met deze praktische tips - ze kosten je hooguit 10 minuten.

Ontbijt goed

Neem je uit alle haast 's ochtends niet meer dan een hap van een droge boterham? Probeer dit dan vanaf morgen anders te doen, want het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Een voedzame maaltijd in de ochtend geeft je energie en houdt je wakker en alert. Tip: eet iets met lekker veel vezels en eiwitten, dan zit je lang vol en blijft je energieniveau op peil.

More content below the advertising

 

Doe de 'omlaagkijkende hond'

Bij deze yoga-oefening hoef je echt niet meteen je benen in je nek te leggen: het enige wat je hoeft te doen is je handen en voeten op de grond houden en je heupen in de lucht gooien. En concentreer je op je ademhaling, daar word je ook rustig van. 

 

Ruik aan sinaasappel

Eten mag natuurlijk ook, maar alleen ruiken kan ook helpen om je fitter te voelen. Ditzelfde geldt voor de geur van munt, kaneel en eucalyptus. 

 

Lees ook
10x vreemde (maar hilarische) uitspraken van oververmoeide moeders >

 

Drink een flink glas water

Je moet genoeg drinken om goed te functioneren en van een klein watertekort kun je al behoorlijk vermoeid raken. Drink daarom ongeveer 1,5 liter per dag. Wil je zeker weten dat je voldoende binnenkrijgt? Kijk dan naar je urine: is je plas licht of felgeel van kleur, dan zit je goed. Donkergele urine wijst op uitdroging.

 

Zet muziek op

Zingen maakt vrolijk en vermindert stress. Dus zet je favoriete nummer aan en zing ongegeneerd mee. Behalve als je naast hardwerkende collega's zit, dan.

 

Gewoon doen alsof

Fake it till you make it. Misschien niet iets waar je meteen zin in hebt als je futloos op de bank hangt, maar wel heel nuttig. Zolang je dóet alsof je barst van de energie, voel je je ook fitter.

Bron: Gezondheidsnet.nl

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >