Promotie
naif-ik-moet-nu-weekend-alleen

Even tijd voor jezelf willen, op de Kek Mama-redactie kennen we dat gevoel allemaal. Maar hoe zorg je voor een heilig me-time-moment als de hele dag een volle rush is van werk en zorgen voor de kinderen? Nou, zo dus.

‘Gun het elkaar’

Laura Ebbenhorst is marketingmanager en moeder van Mels (1): “Als mijn vriend vraagt ‘kan ik die en die avond weg’ of ‘zou ik een week op wintersport kunnen wat jou betreft?’, dan juich ik dat direct toe. Ik gun het hem. Ook deels uit eigenbelang, want als ik het hem gun, mag ik ook. Het klinkt zo simpel, maar ik ben heel blij dat wij dit zo doen. Soms denk ik gewoon: ‘Ik moet nú even een weekend alleen.’ Ik ga dan ook regelmatig de deur uit, lekker weg met vriendinnen en dit jaar misschien wel een week naar een vriendin in Shanghai.”

Maureen Kengen, beeldredacteur en moeder van Bo (4): “Ben ik ’s avonds nog aan het werk geweest, dan moet ik altijd even ontspannen met een tv-programma. Of gewoon lekker geestdodend Instagrammen. Maakt niet uit hoe laat het is, al is het diep in de nacht en ligt het hele gezin, de hele straat of de hele stad al lang op één oor.”

‘Tijd voor mezelf… in de auto’

Marieke Wolthers, manager b2b en moeder van Jelte (8) en Sil (12): “Tijd voor jezelf, wat is dat? De autorit van en naar mijn werk is tijd voor mezelf. Even bellen met mijn man, vriendinnen en familie, muziek luisteren en mezelf vooral niet opjutten omdat er file staat. Daarnaast heb ik de ‘7 Minute Workout’-app ontdekt. Zo kan ik er na een paar minuten intensief sporten weer tegenaan.”

Sabine Geurten is chef beeld en moeder van Liv (12): “De deur uitlopen, de stad in zonder plan en zonder eindtijd. Gewoon kijken wat de dag me brengt. In en uit winkels struinen zonder dat iemand op me wacht. Lunchen, kopje koffie, shoppen, galerie, wijntje in een café wellicht… En zie ik dat er een leuke film draait, dan ga ik daar nog even heen. Heerlijk.”

‘Oké, één badkamerknuffel dan’

Sara van Gorp, hoofdredacteur en moeder van Ko (8) en Toon (3): “Mijn badkamertijd ‘s ochtends is heilig. Zonder me-time word ik narrig. Ik wil het liefst een halfuur ongestoord douchen, lekkere crèmes op mijn lijf smeren, spul in mijn haar gooien en de boel föhnen. (Wie overigens heeft bedacht dat kort haar praktisch is, had ongelijk; ik heb nog nooit zoveel tijd aan m’n haar besteed.) Ik ben volstrekt non communicado. Slechts voor één ding mag ik gestoord worden: een vette badkamerknuffel om de hoek van de deur.” 

Over badkamertijd gesproken: we waren bij Kek Mama al fan van de fijne Naïf-producten voor kinderen. Dus we zijn helemaal blij dat er nu ook zo’n mooie reeks is voor vrouwen: bodylotion, scrub, showergel, handcrème, shampoo, conditioner, cleanser en dag- en nachtcrème. De producten van Naïf zijn zo puur mogelijk en bevatten geen minerale oliën, chemische conserveringsmiddelen of harde chemicaliën. Sara gebruikte ze allemaal en vindt ze top.

 

the-gift-suite-bners

Superlekker ontbijten in een chique hotel en daarna een duik nemen in mooie nieuwe producten. De BN-er moeders genoten van The Gift Suite Mother’s Day van Friends of the Brands. En Kek Mama was erbij.

Wat zijn de tafels prachtig gedekt in het spiksplinternieuwe en bloedmooie hotel Kimpton de Witt vlakbij Amsterdam Centraal. Laat dat maar aan Friends of the Brands over, die weten als geen ander een luxe aankleding te combineren met het in contact brengen van leuke vrouwen met mooie merken. Zo hangt de nieuwe collectie van Josh Veldhuizen al uitgestald in de rekken. En dan arriveren zo’n vijfentwintig leuke moeders zoals presentatrice Kim-Lian van der Meij, zangeres Sharon Doorson, Pauline Wingelaar (nu op de cover van Kek Mama!) en radio-DJ Saskia Weerstand. Ook SBS-presentatrice Airen Mylene is er, nog geen twee maanden geleden bevallen en nu alweer sprankelend en prachtig als altijd.

 

Emotioneel verhaal

Tijdens het ontbijt krijgt wie wil (en dat zijn er veel) een massage van Het Massagehuys. Het gaat allemaal om verwend worden. Om die reden hebben alle moeders een cadeau meegenomen voor de ‘community mothers’ die Orange Babies mogelijk maken, het goede doel dat door Friends of the Brands wordt ondersteund. Tijdens het verhaal van oprichter Baba Sylla houdt niet iedereen het droog. De combinatie zwangerschapshormonen en zijn emotionele verhaal over moeders met hiv in Senegal… Baba Sylla: ‘Het is eigenlijk makkelijk het verschil te maken. Voor 50 euro aan medicijnen is een baby al gered en wordt zonder hiv geboren. De community mothers zorgen naast hun eigen kinderen elke dag voor vijfentwintig weeskinderen.’

 

Geen crop top, want zwanger

Josh Veldhuizen – toevallig vroeger stagiaire bij Orange Babies – laat haar nieuwe sportcollectie zien en vertelt geestig over de shoot daarvan. Zij zwaar misselijk door de prille zwangerschap, waarvan niemand van haar collega’s nog wist. En hoe ze tijdens die shoot onder het showen van een crop top uit wist te komen. Na zeven jaar heeft ze een indrukwekkende staat van dienst als onderneemster. Ze mijmert er al over hoe dat moet als de baby er straks is, dat wordt een hoop geregel maar: ze heeft er zin in.

 

Natuurlijke vitamines zonder gek smaakje

Na de american pancakes, fruitsalade en gekookte eitjes met zalm vertrekt iedereen naar de Penthouse Suite. Trijnie Vlietstra van Laveen wacht ons al op. Ze zijn terecht trots op de nominaties voor de Baby Innovation Award en de Green Award voor hun Laveen Olive Drops: vitamine D en K op natuurlijke basis. Geen gek smaakje, geen suiker. Ook fijn: ze hebben voor oudere kinderen natuurlijke vitaminepillen. Verderop ligt op de bank zwemster Maud van der Meer om de Babywatcher uit te proberen. Een thuisecho die je kunt huren, puur voor de fun.

 

Bakfiets op turbo

De mannen van Urban Arrow showen hun supersonische bakfiets waar vier kinderen inpassen. Lichtgewicht en met motor zodat je altijd goed vooruit komt. Oftewel: ‘Je zet ’m lekker in turbo en dan voelt het alsof twee handen in je rug duwen.’ Wat-ie kost? Jehudi van de Brug van Urban Arrow: ‘Hij is er vanaf 4250 euro en wordt vaak aangeschaft als alternatief voor een tweede auto.’

 

Gloednieuwe luierrugzak van leer

Bij babymerk Jollein vergapen we ons aan hun nieuwe kledingcollectie. We kenden ze al van de mooie zachte dekentjes en hydrofieldoeken, maar nu hebben ze ook een kledinglijn. Net zo mooi en net zo zacht. We vallen voor de nieuwe Speckled slaapzakken, verkrijgbaar in verschillende lengtes. Ook enthousiast worden we van de nieuwe rugzak van Cowboysbag in zwart en grijs. Die – heel slim – ook te gebruiken is als luiertas en zo aan de kinderwagen kan worden gekoppeld.

 

Dierproefvrij

Als laatste worden we gepamperd bij beautymerk XIP, de afkorting van Extremely Important Person (zo horen we het graag). Twaalf producten hebben ze en ze zijn helemaal gericht op combineren: de blush kan bijvoorbeeld als oogschaduw worden gebruikt en de concealer ook als highlighter. Het mooie is: alle producten zijn dierproefvrij, houden we van. Met allemaal een mooie roos van Bloement en volop indrukken dalen we weer af naar de prachtige lobby. Bijgekletst en veel lol gehad, lekker hoor, zo’n pre-moederdag met topverwennerij...

 
Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >

Abonneer je nu op Kek Mama en je krijgt zo'n toffe MY PAPER BAG van MYOMY cadeau.

Het duurzaam gelooide buffelleer wordt met de jaren alleen maar mooier.

De tas

  • Afmetingen: 31 x 39 x 10,5 cm
  • Heeft hengsels van 55 cm
  • Sluit met een rits
  • Heeft een afsluitbaar binnenvak
  • Je kunt kiezen uit de prachtkleuren Hunter Original en Rambler Black

BESTEL OP KEKMAMA.NL/TAS