benen billen trainen voor de tv
Beeld: Shutterstock

De sportscholen zijn dicht, dus moet je op een andere manier in beweging blijven. Voor de tv bijvoorbeeld: bingewatchen en je billen en benen trainen – sla je meteen twee vliegen in één klap.

Als je de volgende oefeningen regelmatig doet, werk je aan strakkere been- en bilspieren (terwijl je het eigenlijk amper doorhebt).
 

Article continues after the ad

Leg raises

Ga op je rechterzij op de bank liggen en breng je linkerbeen omhoog en omlaag. Doe dit ongeveer twintig keer en draai je daarna op je andere zij, om hetzelfde met je linkerbeen te doen. Zo train je zowel je been- als je buikspieren.
 

Lunges

Voor deze oefening moet je even van de bank afkomen, maar je kunt ondertussen gewoon doorgaan met tv kijken.

Ga met je rug naar de bank staan en zet één voet op de bank. Met de andere voet stap je vooruit en buig je naarvoren; voor je balans kun je je handen in je zij houden. Doe ook dit twintig keer en wissel daarna van been.


Lees ook:
Éven rust: 11x films en series op Netflix die je moet zien >

 

Squats

Ga voor de bank staan en zet je benen een stukje uit elkaar. Duw je billen vervolgens naar achter en zak naar beneden tot je nét niet de bank raakt – kom daarna weer omhoog. Herhaal dit dertig tot vijftig keer en doe deze oefening regelmatig. Heel goed voor je billen.
 

Crosscountry

Juist, bij deze oefening doe je alsof je aan het langlaufen bent en train je je beenspieren. Je gaat op één been staan en buigt je knie licht, zodat je iets voorover leunt. Daarbij zorg je ervoor dat je billen achterwaarts bewegen. Houd je knie stabiel en boven je voet en zwaai met je armen alsof je aan het lopen bent. Zo ga je een keer of twintig op en neer en daarna wissel je van been.  


Bron: Optimaal Sporten & Fitness Chick

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of neem een abonnement >