Je kent het wel: je zit in de bus, café of supermarkt en ineens… bam! Een baby staart je aan. Je zwaait of trekt een gekke bek. Maar dan blijft die blik hangen, alsof dat kleine mensje je ziel aan het doorgronden is.
Lees verder onder de advertentie
Baby’s zijn altijd op zoek naar nieuwe dingen, dus hun nieuwsgierigheid is helemaal normaal. Maar als jij die ene persoon bent waar die grote ogen niet vanaf kunnen blijven, hoef je je geen zorgen te maken over een restje rucola tussen je tanden. Dit is een echte ego-boost. Onderzoek toont namelijk aan dat baby’s langer kijken naar aantrekkelijke gezichten. Yup, je bent gewoon een baby-magneet.
Wat vinden baby’s zo boeiend aan jouw uitstraling?
Onderzoekers hebben foto’s van vrouwen laten zien aan baby’s. Je raadt het waarschijnlijk al. Ze bleven langer kijken naar gezichten die door volwassenen als knap werden beoordeeld. Het lijkt misschien gek, maar baby’s zijn best kieskeurig als het om gezichten gaat. Hun brein herkent symmetrie – iets waar knappe gezichten vaak om bekend staan – en dat helpt ze de wereld beter te begrijpen. Symmetrische snoetjes zijn voor baby’s gewoon makkelijker te verwerken. Knappe koppen vallen dus letterlijk op.
Maar dat is niet alles! Baby’s ogen zijn nog in ontwikkeling, dus naast die perfecte symmetrie vallen ze ook voor contrasten. Denk aan felgekleurde lippenstift, opvallende sieraden of een dikke zonnebril. Zelfs je donkere lokken kunnen ineens een showstopper zijn voor een baby. Dus, de volgende keer dat je in een intense staarwedstrijd met een baby belandt, onthoud dan: je bent niet ongemakkelijk, je bent gewoon een echte knapperd!
Lees verder onder de advertentie
In ons Kek Mama magazine lees je de mooiste verhalen, herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts € 29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.
Maxime Meiland en haar man Leroy hebben twee dochters: Claire en Vivé. Terwijl Claire al een tijd op de basisschool zit, maakt Vivé zich juist op voor haar eigen start na de zomer. Voor Maxime is dat een emotioneel moment.
Gen Z doet z’n eigen ding. Ze zetten huisfeestjes op z’n zachtst, skippen alcohol, houden van crocs én… verzinnen babynamen die nergens op lijken, behalve op sfeer.
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.