Erik Schoppema (35) zegde zijn goede baan op om meer tijd te kunnen spenderen met zijn gezin, zo vertelt hij Pim Roelofs in De Gelderlander. Tijdens een vakantie in Thailand hakte hij de knoop door.
Lees verder onder de advertentie
Hij stopte als salesmanager en startte in 2021 Frenky S, een kledinglijn met comfortabele en stijlvolle matching outfits voor vaders en zoons. Een gat in de markt, want hoewel er genoeg “mommy and me” kleding te koop is, is dat voor vaders en zoons een ander verhaal. Eriks missie? Andere vaders inspireren om meer tijd met hun kinderen door te brengen.
Het idee begon bij de geboorte van zijn zoontje Frenky (3,5). “Toen Frenky werd geboren merkte ik dat er eigenlijk geen leuke matchende outfits waren voor vader en zoon. Ik zag kansen”, vertelt Erik in het interview. Met een passie voor ondernemen en een scherp oog voor stijl zette hij zijn droom om in realiteit.
Lees verder onder de advertentie
In oktober 2022 lanceerde hij zijn eerste collectie en sindsdien zijn de trainingspakken een hit. Ook verkoopt hij matching zwembroeken en T-shirts. Helemaal leuk voor op vakantie, om je partner te laten twinnen met je zoontje.
Frenky S draait om meer dan matching outfits. Het merk staat symbool voor de band tussen vaders en hun kinderen. Eriks doel is andere vaders te inspireren meer tijd met hun kinderen door te brengen. Over twintig jaar zullen ze zich niet de cadeaus herinneren die je voor hen kon kopen, maar wel de tijd die je voor hen had, aldus Erik.
Met Frenky S laat Erik zien dat een comfortabel en stijlvol trainingspak niet alleen lekker zit, maar ook een statement maakt: tijd voor elkaar is het allerbelangrijkst.
Een babyshower: je regelt het met alle liefde voor de zwangere, zo ook Nancy voor haar schoonzusje. Je stuurt de uitnodigingen, je verzint de spelletjes, je verzamelt alle babyfoto’s van de genodigden… En je bedenkt natuurlijk het gezamenlijke cadeau.
Een zekerheid met tieners is toch wel dat ze niet meer weglopen, zoals peuters en kleuters daar nog weleens een handje van kunnen hebben. Tenminste, dat dacht Jolijn. Tot haar oudste dochter Fem ineens spoorloos verdween op een cruisechip.
Een babyshower: je hangt ballonnen op, koopt een cadeau waarvan je hoopt dat het in de smaak valt en lacht net iets te hard om spelletjes met wc-rollen. Wat je niet verwacht, is dat één babyshower-cadeau de hele sfeer in één klap kan verpesten.
Tikkie ontvangen voor een halve wortel uit iemand anders’ maaltijdsalade? Serieus?! In deze rubriek verzamelen we de meest onterechte, ongemakkelijke en gewoon ronduit gênante betaalverzoeken. Wat ze gemeen hebben? Je zag ze in ieder geval niet aankomen.
Soms zit je met een dilemma waar je zelf niet uit komt. Wat doe je dan? Je roept hulp in van andere moeders. Al is het gewoon om even flink te klagen. Wie weet, komt er daadwerkelijk nog nuttig advies uit voort. Deze week: Noortje.