Promotie
zo krijg je als moeder meer energie

We rennen de hele week wat af tussen opvang, school, kantoor, supermarkt en sportveld. Heb je soms het gevoel dat je altijd tijd tekortkomt? Met deze tips krijg je weer energie

Aan de slag

Ga niet alleen maar kijken bij de trainingen van je kind, maar zorg dat je zelf ook sport. Dat werkt het best als je daarvoor een vast moment in de week prikt. Ook leuk: zoek een sportmaatje. Dat maakt het niet alleen gezelliger, maar is ook nog eens een goede stok achter de deur om van de bank te komen en wat te gaan doen. Kies de sport bij je past. Daag jezelf uit, je zult zien dat het je direct energie oplevert. 

Article continues after the ad

Naar buiten

Frisse lucht en vooral ook zonlicht geven je energie. Zeker als je veel tijd in je huis of achter je bureau doorbrengt. Doe je boodschappen op de fiets. Maak een ommetje door de wijk. Ga skaten met je kinderen. Als je daarna weer binnenkomt, kun je er weer even tegenaan. 

Slaap lekker 

Zit je na een dag werken en zorgen lekker op de bank, dan is de verleiding groot om daar tot laat te blijven hangen. Eindelijk tijd voor jezelf. Heb je vroege vogels in huis, probeer dan toch op tijd je bed in te duiken. Hoeveel slaap je nodig hebt, verschilt per persoon. Er zijn mensen die prima functioneren op zes uurtjes slaap per nacht, maar gemiddeld is het verstandig uit te gaan van zeven tot acht uur nachtrust. 

Me-time

Doet je kind nog een middagdutje? Of zit ‘ie te kleien, puzzelen, lezen? Ga dan niet de was vouwen, wc’s poetsen of een van die andere honderd dingen doen die altijd kunnen gebeuren. Pak juist dan een moment voor jezelf. Zet thee (of schenk een glas wijn in) en plof met je favoriete tijdschrift op de bank. Kun je er daarna weer even tegenaan. 

IJzergehalte 

Houd je ijzergehalte in de gaten. Als dat laag is – dit kan de huisarts vaststellen met een bloedtest – voel je je futloos. Je ziet dan bleek en kunt ook last hebben van hoofdpijn en duizeligheid. Vrouwen hebben een hogere ijzerbehoefte dan mannen, omdat ze tijdens de menstruatie ijzer verliezen. 

Met Active Iron* en Active Iron for Women* kun je je ijzertekort verantwoord aanvullen. Deze capsules geven je energie. De proteïneformule omhult en beschermt het ijzersulfaat van ontbinding in de maag. Dat betekent dat je met deze capsules geen last hebt van verstopping, zware diarree of misselijkheid. 

Active Iron bevat ijzersulfaat in een eiwitformule en dat zorgt ervoor dat je de capsule op nuchtere maag kunt innemen.

Active Iron B for Women geeft tegelijk ook vitaminen en andere mineralen af. Het bevat naast ijzersulfaat ook vitamine B6 en 400 mg Foliumzuur en is daarmee geschikt voor vrouwen die zwanger zijn of het willen worden. Het bevat ook vitamine B5, C, D en E. 

Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde voeding en een gezonde levensstijl. 

 * Exclusief verkrijgbaar bij Etos en ►Etos.nl

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >