Het Nederlandse merk Kenkô introduceert een revolutionair product dat de verzorgingsroutine van ouders vereenvoudigt. The Wipe that Cares is het eerste babydoekje in Nederland dat niet alleen reinigt, maar ook een verzorgende én beschermende lotion bevat. Hierdoor is een aparte luiercrème niet meer nodig. Dit vernieuwende concept is ontwikkeld door moeders, met moeders, en zet een nieuwe standaard in babyverzorging.
De markt voor babydoekjes is de afgelopen jaren sterk veranderd. Veel traditionele doekjes bevatten (micro)plastics en mogelijk schadelijke stoffen. De nieuwste generatie doekjes bestaat vaak voornamelijk uit water. Dat klinkt puur, maar water heeft geen verzorgende werking en kan juist bacteriegroei bevorderen. Kenkô zag ruimte voor verbetering en ontwikkelde een babydoekje met wetenschappelijk onderbouwde ingrediënten die de huidbarrière helpen beschermen.
Wetenschappelijk bewezen ingrediënten
De lotion in de Kenkô Natural Baby Wipes laat een dun, beschermend laagje achter op de huid. Dit helpt voorkomen dat de gevoelige babyhuid wordt aangetast door urine, ontlasting of de wrijving van luiers. De toevoeging van jojoba‑olie vermindert roodheid en helpt irritatie te voorkomen. Zo wordt de huid bij iedere verschoning niet alleen gereinigd, maar ook optimaal verzorgd en beschermd.
Duurzaamheid voorop
Kenkô besteedt daarnaast veel aandacht aan duurzaamheid:
De doekjes zijn 25% groter dan gemiddeld, waardoor je er minder per verschoning nodig hebt.
Ze bestaan uit 100% cellulose, waarvan 50% Lyocell (duurzame houtvezels uit Oostenrijk), en zijn volledig biologisch afbreekbaar.
De verpakking is gemaakt van gerecycled plastic en volledig recyclebaar.
De doekjes zijn dermatologisch getest en bekroond met het 5‑sterren ‘Excellent’ keurmerk van Dermatest.
Ook heeft Kenkô gekozen voor een subtiele, natuurlijke geur van vanille en plantenextract, om elk verzorgingsmoment extra prettig te maken. Een milde conservering zorgt voor veiligheid zonder risico op bacteriegroei.
Eveline Kerkhof, oprichter Kenkô en moeder van drie, laat weten: “Als moeder van drie wilde ik natuurlijke en biologisch gecertificeerde producten ontwikkelen waarbij ik alle bijzondere eerste momenten die je met je kindje deelt, voor altijd bij me kon dragen. Gemaakt door moeders, met moeders.”
Verkrijgbaarheid
Kenkô is een Nederlands merk dat zich richt op natuurlijke en biologisch gecertificeerde verzorging voor moeder en baby. Met hoogwaardige oliën en zachte geuren wil het merk bijdragen aan rust, verbondenheid en fijne verzorgingsmomenten.
De Kenkô Natural Baby Wipes zijn verkrijgbaar via www.kenkoskincare.eu en bij 480 Etos‑filialen in Nederland.
Sommige stellen praten eindeloos over of en wanneer ze aan kinderen willen beginnen. Bij Danny Froger en zijn vriendin Ann Dominique Wilten ging dat nét even anders.
Iedere week delen we op Kek Mama een dilemma van een lezer. Deze week het verhaal van Boukje (33). Ze worstelt met de wekelijkse hulp van haar schoonmoeder. Ze wil hier graag mee stoppen, maar wil haar moment met de kinderen ook niet afnemen.
Je kent ze misschien nog van Een Huis Vol: de familie Nagelkerke. Inmiddels zijn ze geen vast tv-gezicht meer, maar online zijn ze nog steeds aanwezig.
Iedere week delen we op Kek Mama een dilemma van een lezer. Deze week het verhaal van Aribel (31), Ze is kortgeleden voor het eerst moeder geworden, maar ze merkt dat haar schoonmoeder erg geïnteresseerd is in haar zwangerschapskilo’s. Tot grote frustratie van Aribel.
Waar kinderen het eerst de hele dag over ‘six seven’ hadden, gaat het nu ineens over ‘41’. Als ouder vraag je je misschien af: waar hebben ze het over? Geen zorgen: wij leggen het je uit.
Charly Luske (47) kennen we als charmante zanger, musicalster en binnenkort ook als acteur in Onze Jongens 3. Maar achter de schermen speelt zich iets veel persoonlijkers af: de transitie van zijn oudste kind.