Elke maand vertelt een moeder over het moment in het moederschap waarop het even he-le-maal misging. Bij Shalishah was dat moment toen ze stond te douchen.
Lees verder onder de advertentie
Shalishah (37) is alleenstaande moeder van Davey (5).
“Het is misschien niet pedagogisch verantwoord, maar voor mij wel dé oplossing om de ochtendspits soepel te laten verlopen: Davey filmpjes op m’n telefoon laten kijken zodat ik even snel kan douchen. Het was altijd goed gedaan – ik had immers een kinderslot op mijn smartphone uit angst dat Davey per ongeluk m’n complete fotoalbum naar mijn baas zou appen. Maar toen ik in alle haast één keer het slot was vergeten te activeren, ging het mis.
Lees verder onder de advertentie
‘Zal wel goed zijn’
Nietsvermoedend stond ik onder de douche nadat ik Davey met telefoon op de bank had geïnstalleerd. Na vijf minuten werd het verdacht stil in de woonkamer. Zal wel goed zijn, dacht ik nog. Tot Davey verschrikt met mijn telefoon de badkamer in kwam lopen.
Ik keek naar mijn scherm en tot mijn grote verbazing zag ik dat-ie al twee minuten met 112 aan de lijn hing. Waarschijnlijk vond hij de rode ‘noodmelding’-toets zo interessant dat hij ‘m naar rechts had geswipet.
Van schrik wilde ik ophangen, maar ik vond ook dat ik de vrouw aan de andere kant van de lijn uitleg verschuldigd was. En dus vertelde ik, met het schaamrood op de kaken, dat mijn vijfjarige kind er met m’n telefoon vandoor was gegaan en per ongeluk het alarmnummer had gebeld.
De vrouw klonk ietwat geïrriteerd, maar daarna vooral opgelucht. Ze had Davey namelijk al verschillende vragen gesteld en enkel vage antwoorden gekregen, dus ging er vanuit dat er daadwerkelijk iets aan de hand kon zijn. Wat alleen maar heel goed was, natuurlijk.
Waarschuwing
Davey kwam er met een waarschuwing vanaf. En ik? Ik check voortaan wel drie keer of het kinderslot op m’n telefoon aan staat.
Bij Kate stond de politie opeens voor haar neus. Iemand had de politie gebeld omdat haar peuter tegen een boom stond te plassen. Je leest het verhaal hier.
Sinds de verhuizing naar Spanje heeft de familie Jelies allesbehalve stilgezeten. Inmiddels wonen ze alweer bijna drie jaar in Pinoso, waar ze hun leven opnieuw hebben opgebouwd. Naast het genieten van het Spaanse leven zijn ze ook druk bezig met een nieuw project: een eigen winkel.
Een bevalling is een ervaring die alles van je vraagt: je lijf, je hoofd en soms ook je gevoel voor realiteit. En toch doen miljoenen vrouwen het, vaak bewuster en sterker dan ze ooit van zichzelf hadden gedacht.
Moeder van een peuter, en nog steeds chronisch reislustig. Nu haar relatie voorbij is, stapt freelance redacteur Lianne Kooistra met haar dochter in een camper om voor lange tijd door Europa te trekken. Onderweg zoeken ze een nieuw ritme, nieuwe plekken en af en toe een speeltuin. In haar columns schrijft ze over hun tijdelijke […]
Van zelf veters strikken tot netjes eten met mes en vork: volgens Supernanny Jo Frost zijn het juist die alledaagse vaardigheden waar steeds meer kinderen moeite mee hebben.
Zo zit het met de centen bij andere gezinnen. Wat komt erin? Wat gaat eruit? En blijft er nog iets over? In Banksaldo delen ouders hun maandelijkse inkomsten en uitgaven. Want laten we eerlijk zijn: zijn we niet allemaal een beetje benieuwd hoe anderen het doen? Deze week het banksaldo van Sophie (42), samen met […]
Het superpopulaire programma Een Huis Vol is terug met een emigratiespecial. Daarin zien we hoe de familie Jelies en de familie Kraan hun geluk zoeken in het buitenland. Janneke en Johan Jelies verhuizen daarbij met hun negen kinderen naar Spanje.