Eén op de drie Europese vrouwen is ontevreden over haar lijf en borsten. Dat blijkt uit een onderzoek van bh-merk Triumph.

Kinderen spelen daar een belangrijke rol in: veertig procent van de moeders is namelijk minder blij met haar borsten sinds ze kinderen heeft gekregen. En dan vindt de helft daarvan ook nog eens dat ze haar perfecte lijf is verloren.

Goede maat

Wel is het zo dat het merendeel van de vrouwen zich beter voelt als ze een goede bh draagt. Maar daar zit meteen het probleem, want uit hetzelfde onderzoek van Triumph blijkt dat maar weinig vrouwen weten wat hun bh-maat is, met als gevolg dat ze vaak (soms wel jarenlang) met een te groot of te klein exemplaar rondlopen.

Voor ieder wat wils

Gelukkig heeft Triumph nu de Magic Boost, een nieuwe lijn met drie verschillende, corrigerende bh's: de push-up, lift-up en shape-up. De één geeft je borsten een lift, de ander zorgt dat je rondingen goed zichtbaar zijn en de derde laat je decolleté er voller uitzien. Drie verschillende bh’s die één ding gemeen hebben: ze zorgen ervoor dat je lijf en borsten er nog mooier uitzien.

3x mooie borsten

Benieuwd naar de bh’s van Triumph? Hieronder zie je de verschillen. Leuk om te weten: ze zijn er in het nude beige, zwart en grijs.

  

the-gift-suite-bners

Superlekker ontbijten in een chique hotel en daarna een duik nemen in mooie nieuwe producten. De BN-er moeders genoten van The Gift Suite Mother’s Day van Friends of the Brands. En Kek Mama was erbij.

Wat zijn de tafels prachtig gedekt in het spiksplinternieuwe en bloedmooie hotel Kimpton de Witt vlakbij Amsterdam Centraal. Laat dat maar aan Friends of the Brands over, die weten als geen ander een luxe aankleding te combineren met het in contact brengen van leuke vrouwen met mooie merken. Zo hangt de nieuwe collectie van Josh Veldhuizen al uitgestald in de rekken. En dan arriveren zo’n vijfentwintig leuke moeders zoals presentatrice Kim-Lian van der Meij, zangeres Sharon Doorson, Pauline Wingelaar (nu op de cover van Kek Mama!) en radio-DJ Saskia Weerstand. Ook SBS-presentatrice Airen Mylene is er, nog geen twee maanden geleden bevallen en nu alweer sprankelend en prachtig als altijd.

 

Emotioneel verhaal

Tijdens het ontbijt krijgt wie wil (en dat zijn er veel) een massage van Het Massagehuys. Het gaat allemaal om verwend worden. Om die reden hebben alle moeders een cadeau meegenomen voor de ‘community mothers’ die Orange Babies mogelijk maken, het goede doel dat door Friends of the Brands wordt ondersteund. Tijdens het verhaal van oprichter Baba Sylla houdt niet iedereen het droog. De combinatie zwangerschapshormonen en zijn emotionele verhaal over moeders met hiv in Senegal… Baba Sylla: ‘Het is eigenlijk makkelijk het verschil te maken. Voor 50 euro aan medicijnen is een baby al gered en wordt zonder hiv geboren. De community mothers zorgen naast hun eigen kinderen elke dag voor vijfentwintig weeskinderen.’

 

Geen crop top, want zwanger

Josh Veldhuizen – toevallig vroeger stagiaire bij Orange Babies – laat haar nieuwe sportcollectie zien en vertelt geestig over de shoot daarvan. Zij zwaar misselijk door de prille zwangerschap, waarvan niemand van haar collega’s nog wist. En hoe ze tijdens die shoot onder het showen van een crop top uit wist te komen. Na zeven jaar heeft ze een indrukwekkende staat van dienst als onderneemster. Ze mijmert er al over hoe dat moet als de baby er straks is, dat wordt een hoop geregel maar: ze heeft er zin in.

 

Natuurlijke vitamines zonder gek smaakje

Na de american pancakes, fruitsalade en gekookte eitjes met zalm vertrekt iedereen naar de Penthouse Suite. Trijnie Vlietstra van Laveen wacht ons al op. Ze zijn terecht trots op de nominaties voor de Baby Innovation Award en de Green Award voor hun Laveen Olive Drops: vitamine D en K op natuurlijke basis. Geen gek smaakje, geen suiker. Ook fijn: ze hebben voor oudere kinderen natuurlijke vitaminepillen. Verderop ligt op de bank zwemster Maud van der Meer om de Babywatcher uit te proberen. Een thuisecho die je kunt huren, puur voor de fun.

 

Bakfiets op turbo

De mannen van Urban Arrow showen hun supersonische bakfiets waar vier kinderen inpassen. Lichtgewicht en met motor zodat je altijd goed vooruit komt. Oftewel: ‘Je zet ’m lekker in turbo en dan voelt het alsof twee handen in je rug duwen.’ Wat-ie kost? Jehudi van de Brug van Urban Arrow: ‘Hij is er vanaf 4250 euro en wordt vaak aangeschaft als alternatief voor een tweede auto.’

 

Gloednieuwe luierrugzak van leer

Bij babymerk Jollein vergapen we ons aan hun nieuwe kledingcollectie. We kenden ze al van de mooie zachte dekentjes en hydrofieldoeken, maar nu hebben ze ook een kledinglijn. Net zo mooi en net zo zacht. We vallen voor de nieuwe Speckled slaapzakken, verkrijgbaar in verschillende lengtes. Ook enthousiast worden we van de nieuwe rugzak van Cowboysbag in zwart en grijs. Die – heel slim – ook te gebruiken is als luiertas en zo aan de kinderwagen kan worden gekoppeld.

 

Dierproefvrij

Als laatste worden we gepamperd bij beautymerk XIP, de afkorting van Extremely Important Person (zo horen we het graag). Twaalf producten hebben ze en ze zijn helemaal gericht op combineren: de blush kan bijvoorbeeld als oogschaduw worden gebruikt en de concealer ook als highlighter. Het mooie is: alle producten zijn dierproefvrij, houden we van. Met allemaal een mooie roos van Bloement en volop indrukken dalen we weer af naar de prachtige lobby. Bijgekletst en veel lol gehad, lekker hoor, zo’n pre-moederdag met topverwennerij...

 
Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >

Abonneer je nu op Kek Mama en je krijgt zo'n toffe MY PAPER BAG van MYOMY cadeau.

Het duurzaam gelooide buffelleer wordt met de jaren alleen maar mooier.

De tas

  • Afmetingen: 31 x 39 x 10,5 cm
  • Heeft hengsels van 55 cm
  • Sluit met een rits
  • Heeft een afsluitbaar binnenvak
  • Je kunt kiezen uit de prachtkleuren Hunter Original en Rambler Black

BESTEL OP KEKMAMA.NL/TAS