Van een gesprek aanknopen of het delen van een maaltijd tot samen een uitstapje maken of het tuinpad aanvegen: weekblad Margriet wil mensen enthousiast maken om voor elkaar in actie te komen. Daarom is de hashtag #IKGEEFOMJE in het leven geroepen.
Lees verder onder de advertentie
Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet: “Het lijkt soms alsof zachte waarden als medemenselijkheid, vriendelijkheid en empathie achterhaald zijn. Met deze actie wil Margriet het belang van die waarden juist benadrukken.”
Mooie prijzen
Wil je meedoen? Het idee is simpel: plaats een filmpje of foto van jouw behulpzame actie op social media en gebruik daarbij de hashtag #IKGEEFOMJE. De meest bijzondere momenten maken kans op mooie prijzen (een ballonvaart, high tea, hotelovernachting of vakantie) waarmee je degene om wie je geeft nog eens extra kunt verrassen.
Schaatskoningin Irene Schouten (32) zat eind vorig jaar nog op een roze wolk: ze werd voor het eerst moeder van haar zoontje Dirk. Samen met haar man Dirk-Jan genoot ze volop van het nieuwe gezinslevens. Maar die roze wolk sloeg al snel om in zorgen toen bleek dat Dirk kampte met gezondheidsproblemen.
Elise (36) is moeder van twee zoontjes (6 en 4) en schrijft met veel liefde korte verhalen over het moederschap en alles wat daar onverwacht bij komt kijken. Haar verhalen zijn fictief, maar vaak geïnspireerd op de wereld van ouderschap met een flinke scheut herkenning, humor en een tikkeltje overdrijving. Tegelijkertijd werkt ze aan haar […]