tips-beste-hotelkamer

Of je nu wilt backpacken, met je gezin naar een all inclusive resort gaat of je koffers pakt voor een citytrip, met deze tips van reiszoekmachine Skyscanner scoor je altijd de beste hotelkamer voor de beste prijs.

Wees loyaal

Hotels doen er vaak alles aan om gasten terug te laten komen, vandaar de loyaliteitsprogramma’s. Sluit je altijd aan bij deze puntenspaarprogramma’s als je veel in hotels verblijft en houd je persoonlijke kaart bij de hand als je incheckt: je zult verbaasd zijn over hoe snel je punten spaart en korting of extra’s cadeau krijgt.

More content below the advertising

 

Bekijk alle voordelen

Heeft jouw ultieme hotel een zwembad of Michelinsterrenrestaurant? Laat geen deal aan je neus voorbijgaan omdat je gefocust bent op dat ene onderdeel. Dat mooie boutique hotel in Barcelona heeft misschien geen waardig zwembad, maar als de zee aan je voeten ligt, waar hebben we het dan over?

 

Wees vriendelijk voor het hotelpersoneel

Je hoeft het kamermeisje heus geen euro’s toe te stoppen als ze de kamer komt schoonmaken, maar vriendelijk zijn betaalt zich altijd uit in iets extra’s. Gewoon een leuk praatje met de hotelmedewerkers, bijvoorbeeld. Sommige gasten beweren dat cash geld hetzelfde doet, maar Skyscanner gaat liever uit van vriendelijkheid en respect.

 

Lees ook
Je kind in de hotelkamer laten als jullie gaan eten: doen of niet? >

 

Houd rekening met pieken

Hoteldeals vinden begint met de juiste timing. Over het algemeen zullen hotels in het stadscentrum (vooral wanneer er veel zakenreizigers overnachten) goedkoper zijn in de weekenden, terwijl het gemiddelde countryhousehotel de tarieven door-de-week behoorlijk zal verhogen. Dus schrijf niet per definitie dat vijfsterrenhotel in de Engelse Cotswolds af, vooral niet als je tussen dinsdag en donderdag reist. Plan je een citytrip in het weekend, overweeg dan te overnachten in een hotel in de buurt van zakelijke wijken.

 

Stel je flexibel op bij een hotelboeking

Als je een upgrade wilt, richt dan niet alle pijlen op een bepaalde kamertype en stel je flexibel op. Als het hotelpersoneel je vertelt dat een upgrade naar een kamer met subliem oceaanzicht mogelijk is, grijp dit dan met beide handen aan. Als zij je aangeven dat een grotere kamer niet beschikbaar is, maar dat ze je wel een kamer kunnen aanbieden met toegang tot de Executive Lounge: meteen doen.

 

Plan vooruit en boek vroeg

De gasten die de beste hoteltarieven weten te bemachtigen zijn vaak de meest georganiseerde types. Nadat je de hotelkamer hebt geboekt, bel je het hotel even met de vraag hoe ze je kunnen helpen met een upgrade of een net iets betere kamer. De kans dat je het voor elkaar krijgt is groter als je ruim van tevoren je verzoek neerlegt. Tip: schrijf de naam op van de hotelmedewerker met wie je hebt gesproken - werkt altijd goed als je hem of haar bij aankomst noemt en als je nog andere vragen hebt.

 

Geef negatieve én positieve feedback

Geïrriteerd omdat je kamer muf ruikt of een luidruchtige lift je wakker heeft gehouden? Zeg het vooral. Iedere nette en weldenkende hoteleigenaar zal er alles aan doen om het op te lossen en het jou als gast naar de zin te maken. Ook positieve feedback is welkom. Als je onder de indruk bent van de kamer, de service of het ontbijt, noem het. Het werkt immers twee kanten op.

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >