alcoholvrije-wijn

Door die fijne temperaturen wordt de zin naar zomer langzaam groter: terrasje pakken, wijntje erbij - dat werk. Maar wat nu als je onwaarschijnlijk snakt naar een goed glas, maar geen zin hebt in de kater? Dan zijn er heus nog genoeg alternatieven. Alcoholvrije wijn, bijvoorbeeld.

Zo heb je wel de smaak, maar niet de drank.

More content below the advertising

 

Iets zoeter

Je hoeft niet bang te zijn dat je een flauw druivensapje gepresenteerd krijgt, want alcoholvrije wijn is écht gemaakt van wijn. Met een speciale vacuümtechniek wordt de alcohol eruit gehaald, waardoor de smaak wel behouden blijft. Wel proeft-ie vaak iets zoeter, doordat het fruitige van de wijn door alcohol normaalgesproken minder naar voren komt. 

Goed om te weten: ondanks dat 'alcoholvrij' suggereert dat er echt geen druppel alcohol in de fles zit, is dat niet het geval: het mag alsnog tot 0,5 procent alcohol bevatten.

 

Lees ook
8 momenten waarop je wel wijn kunt gebruiken >

 

Waar is alcoholvrije wijn te koop?

De flessen staan vaak gewoon in de schappen van de supermarkt, maar de slijterij heeft ze ook steeds vaker. Niet zo gek ook, want uit het wijnrapport 2018 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat wijn zonder alcohol behoorlijk in de lift zit: de supermarktverkoop steeg met 37 procent. "We zien een groep mensen die is geïnteresseerd in wijn met een lager alcoholpercentage, omdat alcohol een van de caloriebronnen in wijn is", aldus een woordvoerder van Ahold tegen RTLZ.

Bron: gall.nl / rtlz.nl

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief >
genante_verhalen_van_moeders_in_de_sportschool

En iedereen zich maar afvragen waarom deze moeders liever fitnessoefeningen thuis voor de televisie doen. Of gewoon helemaal nooit. Na het lezen van deze gênante verhalen kunnen ze ongetwijfeld op meer begrip rekenen.

Al is het - kleine troost - volgens deskundigen helemaal niet raar als je tijdens het sporten per ongeluk in je broek plast.

More content below the advertising

 

1. Je laat ineens wat 'vliegen'

'Ben je er eindelijk in geslaagd om aan je kinderen te ontsnappen voor een ontspannen yogales (inclusief nieuwe sportlegging en -top), laat je een scheet terwijl je in 'De Halve Maan' staat. Zeg dan maar dag tegen die vredige stilte.'

Eén troost: dat er wat extra lucht je lichaam verlaat, is helemaal niet gek. Fitnessexpert Vince Sant: 'Door in een gebogen houding te staan, masseer je je organen en dat stimuleert je spijsvertering. Zijn tip? Rek je uit zodra je voelt dat er wat aan zit te komen...'

 

2. Je darmen gaan alle kanten op

'Toen ik een paar jaar geleden begon met hardlopen, merkte ik dat ik na een paar kilometer al moest poepen. Zo hevig dat ik het maar moeilijk in kon houden...'

Ook dit is volgens kenners helemaal niet raar. Volgens het American College of Sports Medicine werkt het behoorlijk stimulerend als je darmen op en neer 'schudden' door het hardlopen. '50 procent van de professionele lopers heeft last van de spijsvertering.'

 

Lees ook
7 sportsmoezen waarbij je kinderen goed van pas komen >

 

3. Je krijgt schaafwonden aan de binnenkant van je dijen

'De binnenkant van mijn dijen, mijn onderarmen en bh-lijn: het schuurt allemaal tegen elkaar en dat voelt killing als je in de sportschool bent.'

Sant: 'Huid-op-huid kan rode uitslag veroorzaken en vocht en zout maken het alleen maar erger. Probeer vochtafvoerende, naadloze kleding te dragen met de juiste pasvorm. En breng Vaseline aan op geïrriteerde plekken voordat je gaat sporten.'

 

4. Je plast ineens in je broek tijdens inspanning

'Niet alleen tijdens het sporten, maar ook als ik moet niesen, lachen, hoesten, en eh, zelfs gewoon ademen.'

'Geen zorgen, dit is heel gewoon als je een kind hebt gekregen', aldus Sant. Deze tips kunnen helpen bij urineverlies.

Bron: Scary Mommy

 

Nog meer Kek Mama?
Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hier in voor de Kek Mama nieuwsbrief