Van dierenarts, voetbalcoach, zakenvrouw tot aan professor aan de universiteit: je kunt alles worden wat je maar wilt. Dat is de boodschap die speelgoedfabrikant Mattel (bekend van Barbie) in haar nieuwe campagnefilm meegeeft. Daarom mochten een aantal jonge meisjes voor één dag het beroep van een volwassene overnemen.

Rolmodel

Dat Barbie meer is dan alleen een pop met blond haar, lazen we al in dit artikel. Inmiddels zijn er wereldwijd barbiepoppen met vier verschillende lichaamstypen, zeven huidskleuren, 22 oogkleuren en 25 haarstijlen verkrijgbaar. 'We weten allemaal dat een barbiepop een belangrijke rol kan spelen in het leven van een meisje. Vaak vergeten mensen dat de Barbie van oorsprong is ontwikkeld om jonge meisjes duidelijk te maken dat ze, als ze later groot zijn, de keuze hebben te worden wie ze willen zijn' vertelt Matt Miller, Executive Creative Director, BBDO San Francisco.

De film: Imagine the possibilities

Mattel voegde de daad bij het woord en liet een aantal jonge meisjes voor één dag het beroep van een volwassene overnemen. De reacties zijn gefilmd door een verborgen camera. De meisjes moeten helaas nog even wachten tot ze écht mogen gaan werken, maar tot die tijd kunnen ze met hun Barbie dromen over hun droombaan.

Bron: barbie.com

In samenwerking met Kek Mama